اردبیل؛

اختصاص بیش از 7 هزار هکتار از اراضی پارس آباد به کشت یونجه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: بیش از 7 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان پارس‌آباد به کشت یونجه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علی اکبر حسنیان افزود: در سال زراعی جاری به میزان 7 هزار و 887 هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان پارس‌آباد به زیر کشت یونجه رفته است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت 78870 تن علوفه مرغوب برداشت شود و علوفه تولیدی مغان جزء یکی از مرغوب‌ترین علوفه‌های کشور محسوب شده و به تمام نقاط کشور فرستاده می‌شود.

وی گفت: یونجه کشت شده در این شهرستان 1.5 برابر بیشتر از غلاتی مانند گندم و ذرت پروتئین دارد که حاوی اسیدهای آمینه حیاتی مانند ارژینین، لیزین، ترونین و تریبتوفان است و مکمل هر کمبود رژیم غذایی هستند و توسعه کشت این محصول در منطقه می‌تواند بیش از پیش موجب رونق دامپروری در منطقه باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: زراعت یونجه تاثیر بسزایی در امر برقراری تناوب زراعی و تولید پایدار و اصلاح ساختمان خاک و افزایش باروری و حاصلخیزی آن دارد.

حسنیان افزود: یونجه کشت شده در این شهرستان بسیار مورد توجه واحدهای دامداری و دامپروری قرار می‌گیرد به طوری که محصولات یونجه تولیدی این شهرستان به اقصی نقاط کشور نیز حمل و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار