اردبیل؛

بیش از 17 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدآفرین به زیر کشت می رود

استاندار اردبیل از زیر کشت رفتن 17 هزار و 500هکتار از اراضی پایاب سد خدآفرین تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خدابخش با بیان اینکه یک هزار دستگاه ماشین آلات سنگین بصورت شبانه روزی و در 3 شیفت کاری جهت اتمام بزرگ ترین پروژه آبی کشور مشغول به کار هستند گفت: کل اراضی پایاب سد خدآفرین 62 هزار هکتار می باشد که از این مقدار 17 هزار و 500هکتار تاپایان سال جاری به زیر کشت خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه، در 2 سال گذشته 940میلیارد تومان از طرف آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان در این پروژه هزینه شده است گفت: در حال حاضر 3هزار و 100 نفر مهندس، تکنسین و کارگر در این پروژه مشغول به کارهستند که با بهره برداری از آن شاهد اشتغالزایی و ایجاد صنایع تبدیلی و افزایش بهره وری و راندمان تولید در منطقه مغان خواهیم بود.

استاندار اردبیل افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان، زیر ساختهای آبیاری مدرن تحت فشار را در 2ناحیه از 4 ناحیه پایاب سد خدآفرین شروع کرده که این کار بصورت جدی پیگیری می شود و در صورت موانع مشکلات آنها سریعا حل خواهد شد.

خدابخش از مساعدت دولت به کشاورزان در رابطه با آبیاری مدرن تحت فشار نیز خبر داده و افزود: کشاوزانی که طرح آبیاری مدرن را در زمین های زراعی خود اجرا کنند فقط 15 درصد از کل هزینه های ان را پرداخت و مابقی، یعنی 85 درصد توسط دولت تامین و پرداخت می گردد که اینکار باعث حفظ منابع آبی و خاکی و جلوگیری از فرسایش و زهدار شدن اراضی خواهد شد.

وی در پایان، از زهدار بودن 10هزار هکتار زمین کشاورزی در پارس آباد و بیله سوار خبر داده و گفت: جهاد کشاورزی طرح خوبی برای زمین های زهدار شروع کرده که تاپایان سال جاری 8 هزار 500 هکتار از این اراضی آماده و در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.