اردبیل؛

بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی سد احمد بیگلو مشگین شهر در سالجاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شبکه ابیاری و زهکشی سد احمد بیگلو مشگین شهر زمستان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی افزود: در صورت تکمیل شبکه آبیاری این سد برای 495 نفر شغل ایجاد شده و 688 هکتار از اراضی منطقه زیر کشت آبی می رود.

وی بیان کرد: سد احمدبیگلو مشگین شهر ظرفیت ذخیره 20 میلیون مترمکعب آب دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بااشاره به عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سد تازه کند گرمی افزود: این سد هم با اشتغالزایی 250 نفر در سطح 500 هکتار در سال 96 به بهره برداری می رسد.

سروی افزود: این سد با ظرفیت ذخیره 182 میلیون متر مکعب آب تحول عظیمی را در توسعه منطقه ایجاد خواهد کرد و تاکنون برای اجرای آن یک هزار و 200 میلیارد ریال هم هزینه شده است.
وی در خصوص روند پیشرفت عملیات اجرایی طرح جامع وشبکه های ابیاری فرعی و زهکشی رودخانه های مرزی استان اردبیل گفت: ناحیه عمرانی اول - دشت فتحعلی با اشتغالزایی یک هزار و 840 نفر ،ناحیه عمرانی اول - شرق دره رود با 1800 نفر اشتغال ،ناحیه عمرانی دوم مغان با پنج هزارو 67 نفر ،ناحیه عمرانی سوم مغان با پنج هزار و 750 نفر و ناحیه عمرانی چهارم مغان با چهار هزار و 850 نفر از جمله طرح هایی هستند که امسال شاهد تکمیل و افتتاح آنها در استان خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به وضعیت طرح های آب و خاک استان افزود: شبکه آبیاری سد یامچی با 99درصد پیشرفت فیزیکی ،شبکه آبیاری کمی آباد و رضی آباد با 38 درصد پیشرفت فیزیکی ،شبکه آبیاری پیله سحران اردبیل با 100درصد پیشرفت فیزیکی ،بهسازی شبکه ابیاری فرعی مغان نواحی 1و2 پارس آباد با 100درصد پیشرفت فیزیکی و اجرای زهکشی زیرزمینی بیله سوار با 30 درصد پیشرفت از جمله طرح های آب و خاک استان هستند که که 2 طرح آبیاری پیله سحران و بهسازی شبکه ابیاری فرعی مغان بزودی افتتاح وبقیه هم تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

سروی در ادامه با اشاره به توسعه کشت بادام ‌زمینی در 2 هزار هکتار در استان افزود: توسعه کشت زعفران در 110 هکتار با اشتغال‌ایی 50 نفر و کشت درخت پسته با توزیع 350 هزار اصله نهال در استان پیگیری می شود.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.