شیراز؛

اعزام 900 مبلغ دینی به مدارس فارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از اعزام 900 مبلغ دینی به مدارس استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد نظری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت:‌ در سال تحصیلی امسال 900 نفر اعزام مبلغ دینی به مدارس فارس داشتیم كه این آمادگی را داریم تا در سال تحصیلی 96 این تعداد را به یك هزار و 500 نفر با كمك حوزه‌های علمیه، تبلیغات اسلامی و اوقاف برسانیم.
 
نظری افزود: در بحث آموزش فرق و مذاهب دوره‌های آموزشی خود را برای یك هزار و ۶۰۰ نفر برگزار كردیم اما ظرفیت برگزاری این دوره‌ها برای ۱۶ هزار نفر را داریم.
 
وی از تدوین دو برنامه پژوهشی به‌منظور گسترش همكاری با حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی جدید خبر داد و ادامه داد:‌ تلاش می‌كنیم تا فعالیت‌های تبلیغی را در مدارس فارس افزایش دهیم و در این راستا از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده می‌كنیم.
 
نظری همچنین برگزاری جشن تكلیف دانش‌آموزان عشایر كشور را در شیراز یادآور شد و آن را محصول همكاری با اساتید حوزه علمیه دانست و گفت: دیدار دانش‌آموزان با علما و فضلای حوزه علمیه از جمله برنامه‌های ماست.
 
وی با بیان اینكه در سال آینده تلاش می‌كنیم تا اردوی جشن تكلیف را برای ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان خود برگزار كنیم، افزود: در زمینه اعزام مبلغان زمینه‌سازان ظهور در سال تحصیلی جاری ۴۷ نفر را به مدارس فارس اعزام كردیم كه این تعداد را در سال ۹۶ به ۵۷ نفر خواهیم رساند.
 
نظری ادامه داد: امسال تلاش می کنیم مبلغان مستمر طرح «السابقون» در مدارس را از ۴۷ نفر در سال گذشته به ۸۲ نفر خواهیم رساند.
 
وی همچنین آموزش مجازی به فرهنگیان را در سال تحصیلی جاری برای ۳۰۰ نفر در فارس اعلام كرد و گفت: برای سال آینده این آموزش‌ها را می‌توانیم به ۳ هزار نفر افزایش دهیم.
نظری بیان کرد: همچنین پارسال برای دو هزار و ۶۰۰ نفر كارگاه تخصصی برگزار كردیم اما این تعداد را در سال ۹۶ به ۶ هزار نفر خواهیم رساند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس به اجرای طرح «اندیشه مطهر» در مدارس فارس نیز اشاره كرد و تصریح کرد: حدود ۴ هزار نفر امسال در این طرح شركت كردند و به طور كلی تاكنون در فارس ۳۲ هزار نفر در این طرح مشاركت داشته‌اند كه می‌توانیم این طرح را گسترش دهیم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار