شیراز؛

فارس میزبان 200 مبلغ از قم

مبلغان علوم دینی در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به نقاط مختلف استان فارس اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سید میثم حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان فارس گفت: مبلغان علوم دینی در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به نقاط مختلف استان فارس اعزام می شوند.
وی ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و برپایی خیمه عزای حسینی ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در قالب برنامه های عزاداری دهه اول محرم در بقاع متبرکه مساجد، امامزادگان ،حسینیه و تکایا و نقاط مختلف شهر شیراز برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی در خصوص طرح اعزام مبلغان افزود: در خصوص اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی 200 روحانی مبلغ در قالب طرح اعزام مبلغ از فردا به استان فارس و شهر مقدس شیراز اعزام می شوند.  
وی بیان کرد: این مبلغان با عزیمت به نقاط محروم استان فارس به اجرای برنامه های عزاداری و روضه خوانی سیدالشهداء(ع) در قالب اجرای نیات واقفین خیراندیش می پردازند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: برپایی خیمه های معرفت دینی، ارائه خدمات رایگان متنوع فرهنگی مذهبی به زائران و بقاع متبرکه و عزاداران امام حسین(ع) از دیگر برنامه های این مبلغان است.
وی تصریح کرد: همچنین این مبلغان تا پایان دهه اول محرم و روز عاشورا از نقاط مختلف در محل های تبلیغی حضور خواهند داشت .
حجت الاسلام حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: استان فارس از جمله استان هایی است که در ایام محرم و صفر و شهادت و موالید ائمه اطهار بیشترین تعداد اعزام مبلغ را به خود اختصاص می دهد که علاوه بر این تعداد مبلغ غیر بومی در حدود 300 مبلغ بومی از روحانیون متخصص و مسلط به احکام و امور دینی اداره کل اوقاف استان فارس را در اجرای برنامه ها یاری می کنند.
وی با بیان اینکه حضور مبلغان فرصتی مغتنم برای اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی است افزود: حضور مبلغان در استان فارس با ظرفیتی گسترده برای اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی است و فرصتی برای تعالی روحیه معنوی و ایمان انسانها است.
وی گفت: از عموم مردم برای شرکت در مراسم عزادارای سیدالشهدا ء (ع) و حضور در خیمه های معرفت دینی که در بقاع متبرکه و امامزادگان مطهر برپا میشوند دعوت به عمل می آید.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: فارس ، میزبان ، مبلغ ، قم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار