کرمان؛

کامیون ها عامل 11درصد تصادفات کرمان

در 316 فقره تصادفی که کامیون‌های بار و کالا نقش داشتند، 102 کشته و 370 نفر هم مجروح شدند.

کامیون ها عامل 11درصد تصادفات کرمان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یوسف نجفی فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت:  با توجه به زمستان متفاوتی که سال 95 داشتیم این حوزه با تلاش‌های بی‌وقفه خود باعث شد از خیلی اتفاقات ناگوار و حوادث جلوگیری شود.

نجفی با بیان این‌که در اهمیت حمل و نقل کالا و بار جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست، افزود: قریب 90 درصد حمل و نقل به‌صورت زمینی انجام می‌شود. قشر زحمتکش و پرتلاشی که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند کسانی هستندکه در حوزه حمل و نقل کار می‌کنند.

فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به تصادفات جاده‌ای در استان افزود: طبق آمار پزشکی قانونی، در سال 95 در جاده‌های شمال استان کرمان 455 نفر کشته و 3 هزارو 72 نفر مجروح شدند.

وی علت 11 درصد این تصادفات را کامیون‌ها دانست و گفت: در 316 فقره تصادفی که کامیون‌های بار و کالا نقش داشتند 102 کشته و 370 نفر هم مجروح شدند.

نجفی با تأکید بر این‌که پلیس هم‌چنین شرکت‌های مرتبط با حمل و نقل باید نظارت کافی را بر کامیون‌ها داشته باشند، افزود: چه بسا بیشتر تصادفات به‌علت عدم نظارت کافی و سهل‌انگاری شرکت‌ها بر راننده و نحوه‌ی بارگیری و وسیله‌ی نقلیه رخ داده باشد.

فرمانده پلیس راه استان کرمان خاطرنشان کرد: شرکت‌ها باید وظیفه قانونی خود را درست انجام دهند و در این زمینه کنترل سیستماتیک داشته باشند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار