کرمانشاه؛

پیام رئیس دانشگاه رازی به مناسبت روز معلم

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه به مناسب روز معلم پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ در این پیام آمده است :ن و القلم و ما یسطرون: قسم به ن، قسم به قلم و قسم به آنچه می‌نویسند.

دوازده اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روز معلم، روز استاد، روز تعلیم و تربیت بر ره پویان علم و دانش و بر تمامی معلمین و اساتید و آموزگاران و دانش آموزان و دانشجویان گرامی باد.

دانشگاه جامعه دانشمندان است، کانون تفکر و علم است ؛ بی‌شک همت تلاشگران گمنام عرصه تعلیم و تربیت یعنی استادان فرهیخته و معلمان عالی‌قدر نقش مهمی در دانایی، شکوفایی و تعالی جامعه و فراهم کردن شرایط لازم و بستر مناسب برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

ضمن تبریک روز معلم به همه استادان، محققان و معلمان لازم می‌دانم مطالبی را درباره دانشگاه مطرح نمایم؛

۱-روشن است که عمده‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه دانشگاهیان پرداختن به علم و تحقیق است. استادان محترم به‌خوبی آگاهند که ایفای رسالت معلمی و استادی کار ساده‌­ای نیست. القای این رسالت عظیم با پرداختن به علم و تحقیق و اهتمام در گسترش مرزهای دانش میسر می‌گردد. انتظار می‌رود که استادان گرامی تلاش وافری کما فی سابق در این زمینه داشته باشند و نسبت به توأم نمودن تحقیق و تدریس اهتمام ورزند تا وجهه دانشگاه حفظ شود و انتظارات جامعه از دانشگاه جامعه عمل بپوشد.

۲-هم‌اکنون و خصوصاً با توجه به معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان، اساسی‌ترین رسالت دانشگاه پرداختن به کیفیت است و ارتقای کیفیت با توجه به تحقیقات هدفمند، جدی و مأموریت‌گرا عملی می‌شود. علاوه بر این کشور ما با دیگر مشکلاتی همچون آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و تحریم‌های دشمن هم روبروست و لذا می طلبد استادان عزیز با عزمی جدی تر برای یافتن راه حل ها تحقیق و تدبیر نمایند.

۳-اساتید محترم خود مبدع خلاقیت و نوآوری هستند و از کهنه‌آموزی می پرهیزند، بدون تردید دانشگاه رازی دانشمندان و محققان برجسته و کم‌نظیری دارد که با ایجاد آرامش و ایجاد فرصت تحقیقات بیشتر می‌توانند به شایستگی بدرخشند و با ایده‌های خود دانشگاه را در ره آورد دانشگاهی فنآور و ثروت آفرین به خوبی رهنمون باشند.

۴- با توجه به انتخابات پیش رو، لازم است سخنی هم با دانشجویان عزیز داشته باشم. دانشجویان باید از فرصت‌های به‌دست‌آمده برای تدبیر سرنوشت خود نهایت استفاده را بعمل آورند. این نعمت "انتخابات" در کشور ما هدیه انقلاب اسلامی است و انشاء الله جامعه دانشگاهی که همیشه نسبت به تنویر افکار عمومی اهتمام داشته است از این فرصت پیش رو نهایت بهره را خواهند برد و با همت اساتید و مشارکت منسجم شما دانشجویان مدیرانی لایق برای تدبیر امور مردم ایران انتخاب خواهند شد.

در پایان ضمن تبریک روز معلم، سلامتی، سعادت و توفیق روزافزون همه معلمان و استادان محترم میهن اسلامی‌مان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

محمدابراهیم اعلمی آل آقا

رئیس دانشگاه رازی

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار