تبریز؛

حضور هنرمندان 35 کشور اسلامی در جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز

سومین دوره جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی در تبریز برگزار می شود.

حضور هنرمندان 35 کشور اسلامی در جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دبیرکل این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت:در این دوره از جشنواره 80 هنرمند خارجی از 34 کشور اسلامی و 150 هنرمند از کشورمان حضور خواهند داشت.
مهدی محمدزاده اضافه کرد : هر کدام از هنرمندان طرح برگزیده اولیه توسط هیئت داوران را در غرفه هایی که به آنها اختصاص داده خواهد شد به صورت زنده در مدت برگزاری جشنواره اجرا خواهند کرد.
وی افزود:این جشنواره از 14 اردیبهشت ماه  تا 22 اردیبهشت ماه برگزار می شود و از 17 تا 22 اردیبهشت عموم مردم خواهند توانست از غرفه های این جشنواره دیدن کنند.
به گفته وی ، به 30 هنرمند برگزیده جشنواره در مجموع 80 هزار دلار جایزه داده خواهد شد.
دبیرکل سومین جشنواره بین المللی خلاقیت  و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی یادآور شد:در دوره اول هنرمندانی از 22 کشور و در دوره دوم از 31  کشور حضور داشتند و در نمایشگاه دوره گذشته آثاری به ارزش 250 میلیون تومان به فروش رسید.
دبیر اجرایی و هنری جشنواره نیز گفت: شرکت کنندگان در بخش بین الملل این جشنواره در رشته های شیشه ،فلز، چوب ،فرش ، لباس سنتی ، چرم ،نگارگری ، تذهیب ،هنرهای تزئینی و ابر و باد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
کریم میرزایی برگزاری جشنواره ملی نقاشی ایرانی در رشته های نگارگری،تشعیر و گل مرغ و نمایشگاه صنایع دستی شامل سرامیک،شفال،شیشه،فلز،چوب و فرش از برنامه های جنبی این جشنواره بیان کردو افزود:640 اثر برای جشنواره ملی نقاشی ایرانی به بیرخانه این جشنواره ارسال شده و در نهایت 146 اثر از بین 280 اثر انتخاب شده اولیه به نمایش گذاشته خواهد شد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریزهم گفت:از آثار منتخب این جشنواره موزه هنرهای معاصر اسلامی در تبریز ایجاد خواهد شد.
حمیدی با بیان اینکه  این رویداد مقدمه ای برای جذب گردشگر در سال 2018 در تبریز خواهد بود افزود:هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره به عنوان سفیرانی بعد از سفر به تبریز زیبایی های این شهر را در کشورهای خود بازگو خواهند کرد بنابراین تورهای تبریزگردی ویژه برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.