کرمانشاه؛

آغاز پیش ثبت‌نام طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از آغاز پیش ثبت نام طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی از 15 اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرهنگ هوشنگ زندی گفت: افرادی که تا پایان سال ۹۶، هشت سال غیبت سربازی داشته باشند می‌توانند براساس مقررات، نسبت به پرداخت جریمه به صورت قسطی یا نقدی اقدام کنند

وی با اشاره به ممنوعیت به کارگیری مشمولان غایب در بخش‌های دولتی، خصوصی و اصناف افزود: کار فرمایان در صورت به کارگیری مشمولان طرح غیبت نظام وظیفه براساس قانون با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

 وی با بیان اینکه مشمولان مشغول خدمت و سربازفراری‌ها می‌توانند از قانون جریمه مشمولان غایب استفاده کنند، تصریح کرد: سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار از خدمت آنان بیش از هشت سال نگذشته باشد در صورت اشتغال و یا عدم اشتغال به خدمت، غیبت آنان از زمان ورود به غیبت تا پایان سال ۹۵ محاسبه می‌شود و چنانچه از زمان ورود به غیبت آنان تا پایان سال ۹۵ بیش از هشت سال بوده، در شمول معافیت قرار می‌گیرند.

سرهنگ زندی به فراخوان متولدین ۷۸ برای تعیین تکلیف خدمت سربازی نیز اشاره کرد و گفت: متولدین سال ۷۸ نیز تا پایان سال فرصت یک ساله دارند که دفترچه آماده به خدمت خود را دریافت کنند و تا زمانی که ۱۸ سال آن‌ها تمام می‌شود وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.