کرمانشاه؛

توسعه ساختاری پلیس تخصصی هدف دفاتر جامع تحقیقات کاربردی

هدف تاسیس دفاتر توسعه جامع تحقیقات کاربردی توسعه ساختاری پلیس های تخصصی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: هدف تاسیس دفاتر توسعه جامع تحقیقات کاربردی توسعه ساختاری پلیس های تخصصی است.
 سرهنگ حشمت سهیلی  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و ارتقاء عملکرد در هر سازمان است، افزود: در ناجا نیز پرداختن به این مقوله به عهده مراکز و دفاتر تحقیقات کاربردی گذاشته شده است که به طور کلی این دفاتر و مراکز، زیر نظر پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا انجام وظیفه می کند.  
سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تاسیس دفاتر توسعه جامع تحقیقات کاربردی پلیس ، افزود:  عمده فعالیت این دفتر بر محور فراهم شدن شرايط ورود فكر و انديشه مبتني بر يك فرايند علمی، در تصميم سازی و تصميم گيری امنيت اجتماعی قرار دارد.
سرهنگ سهیلی ادامه داد: تحلیل مشکلات، موانع، مسأله یابی و تعریف موضوعات تحقیقاتی با هدف رفع آن ها، . هدایت اقدامات علمی، پژوهشی جهت دستیابی روشمند به پاسخ های مورد نیاز، توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در حوزه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برخی از اهداف تاسیس این دفاتر است.
وی همچنین  تأليف و ترجمه كتب و آثار علمي،  انتشار گزارشهای پژوهشی و نشريات مرتبط ،  انجام فعاليتهاي تحقيقاتی، پژوهشی و مطالعاتی مرتبط با حوزه مطالعاتی ملی و استانی و  فراهم آوردن مدیریت فکر و اندیشه در فرآیندهای تصمیم سازی از دیگر اهداف تاسیس این دفاتر دانست.  
 وی درباره حوزه مطالعاتي دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي استان كرمانشاه نیز بیان داشت:    دفتر تحقیقات کاربردی در دو حوزه ویژه و استانی اقدام به فعالیت می کند که حوزه مطالعاتی ويژه این فرماندهی مديريت شهری نظم و امنيت، و حوزه عام این دفتر، ( استان کرمانشاه نظم و امنیت) تعريف شده است.
دفتر تحقيقات فرماندهی انتظامی استان كرمانشاه مسئوليت اجرای تحقيقات در دو سطح مياني و خرد را در سطح حوزه جغرافيايي استان به عهده دارد و برای نیل به این هدف سعی شده است با شناسایی و جذب اساتید و نخبگان دانشگاهی به عنوان همکاران پژوهشی این دفتر از وجود این عزیزان در امر پژوهش های انتظامی استفاده شود. همچنين با حمايت از اجرای طرح تحقيقاتی توسط دانشجويان كارشناسي ارشد و مقاطع بالاتر در قبال اعطای امتیاز طرح كسرخدمت مقدس سربازی اقدام لازم به عمل آمده است.
سرپرست  دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان  در ادامه با اشاره به  سایر فعالیت های دفتر تحقیقات کاربردی گفت:  این دفتر از ابتدای راه اندازی (سال 87 ) تا کنون تعاملات گسترده علمی و پژوهشی با مراکز دانشگاهی و مؤسسات تحقیقاتی در سطح استان و کشور داشته است.
 فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی کرمانشاه که  هفتمین سال نشر را پشت سر می گذارد آماده دریافت مقالات علمی پژوهشی پژوهشگران سطح استان است.
توسعه و تقویت فرهنگ مطالعه در بین کارکنان کوپ‌های استان؛ برگزاری اتاق های فکر؛ میزگرد های علمی؛ سخنرانی های علمی؛ برپایی و شرکت در جشنواره ها، همایش ها و نمایشگاه های استانی و کشوری به منظور عرضه فعالیت های صورت گرفته به مجامع علمی و جذب مشارکت های درون و برون سازمانی در راستای ارتقاء سطح نظم و امنیت جامعه در سایه پلیس دانش محور و جامعه محور از سایر فعالیت های این مجموعه است.
وی افزود:  شهروندان می توانند به دفاتر این مجموعه واقع در کرمانشاه فرهنگیان فاز یک، بلوار امیر کبیر جنوبی، دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از خدمات حضوری بهره مند شوند و یا با شماره تلفن های ریاست:  2188555- 083 ،امور دانشی و مرکز اسناد:   2188556- 083، امور اداری و دورنگار:   2188543-083 امور پژوهشی:   2188544- 083 تماس بگیرند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.