کرمان/به بهانه ی روز روانشناس:

فارغ از خود در اندیشه ی آرامش دیگران

امروز روز اندیشه در رفتار و روز چرایی رفتار آدمیست، روز اندیشیدن به ذهن و روز تفکر در روان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز روز به چالش کشیدن پیچیده ترین بُعد انسان، یعنی ذهن و روان اوست، روز نگاهی عمیق به بازیهای کودکانه، روز سئوال پرسیدن از چرایی رفتارهای گاهی خشن و اندوهگین انسان ها و روز تلاش برای به آرامش رساندن قلب های شکسته است.

امروز روز اتاقی ساکت و ساده با کاناپه ایست که هزاران نفر برای رنج های سخت زندگیشان، برآن اشک ریخته اند، اتاقی که امن و خلوت گاه فردی مهربان و پذیرنده است، کسی که فارغ از خود، به آرامش انسان می اندیشد.

امروز روز به چالش کشیدن رفتارهای گُم و آسیب زننده به حیات انسان است، روز تفکر در ماهیت و چیستی تفکر انسان، روز غمگین شدن از دیدن آینده کودکی دست فروش، روز نگاه رنج آور به بیماری اعتیاد و دردهای رنج آور آن‌ است.

امروز روز نگاهی تعمقی به رفتار رانندگی شهروندان است، روز قدم زدن بر پیاده روهای شهرمان و شمردن فیلترهای سیگار کف پیاده روست، روز همدلی با گریه های زنی رنج کشیده از رفتارهای همسر، روز فریادهای بی صدای مصرف مواد مخدر و محرک ها در مدارس، روز دست های خط خطی دانش آموزان دبیرستانست که گاهی از زندگی سیر می شوند.

امروز روز شمردن سیگارهای میلیون ها زن سیگاریست که پنهان از چشم همسرانشان، رنج را دود می کنند، روز فریاد خشونت های خانوادگیست.

امروز، روز من و کاناپه ام و اتاقی ساکت و اشک های ریخته و باز همدلی و تسکین، روز مهربانی حقیقی با انسان همانگونه که هست، روز خوشحالی از آرام شدن زوجی متعارض...

از که و کجا بنویسم...

شاید نوشتن متنی در خور این روز به درازای عمر اندیشه های یک روانشناس باشد.

یادداشت از: میترا میرزادی، خبرنگار و روانشناس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.