لرستان؛

ذخیره بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان از ذخیره‌ ۱۶۰.۴ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ میرزایی گفت: حجم کل سد مروک 105 میلیون مترمکعب است که در حال حاضر 80 میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره‌شده است.

وی افزود: حجم سد ایوشان 51.7 میلیون مترمکعب است که در حال حاضر حجم سد کاملاً پرشده است و حجم سد هاله کوهدشت 3.14 میلیون مترمکعب است که 2.89 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بابیان اینکه حجم سد کزنار الیگودرز 8 دهم میلیون مترمکعب است که در حال سرریز است افزود: حجم کل مخزن سد حوضیان الیگودرز 31 میلیون مترمکعب است که در حال حاضر 12.5 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم کل سد خان‌آباد 14 میلیون مترمکعب است که در حال حاضر 12.5 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد گفت: کل آب ذخیره‌شده در پشت سدهای استان تاکنون 160.4 میلیون مترمکعب است.

میرزایی در راستای انسداد چاه‌های غیرمجاز افزود: در سال 94، 156 حلقه چاه غیرمجاز پرشده که با از مدار خارج کردن این تعداد چاه 5.28 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب را داشته‌ایم.

وی گفت: سال 95، 113 حلقه چاه غیرمجاز پرشده که از این تعداد 4.95 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: بیشترین چاه مسدود شده مربوط به شهرستان کوهدشت با بیش از 60 حلقه چاه و کمترین مربوط به شهرستان‌های پلدختر، سلسله و ازنا هرکدام با پنج حلقه بوده است.

وی گفت: در ابتدای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی 400 حلقه چاه پر و مسدود شده است و در این زمینه 15 مورد دستگاه حفاری غیرمجاز شناسایی شد که وسایل و تجهیزات توقیف و در پارکینگ شرکت ضبط‌شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.