لرستان؛

توانمندی سدهای شهرستان الیگودرزبرای حضور پرندگان مهاجر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز گفت: سدهای شهرستان توانمندی مناسبی جهت حضور پرندگان مهاجر و بومی در منطقه را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛بلکیوند رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز  گفت: شهرستان الیگودرز دارای منابع و آبهای سطحی فراوان است.

وی افزود: این شهرستان به دلیل نزدیکی به رشته کوههای اشترانکوه و قالیکوه، یکی از پر آبترین شهرستانهای استان و کشور بوده که علیرغم اجرای پروژههایی نظیر قمرود کماکان از این موهبت الهی برخوردار است.

بلکیوند گفت: این قابلیت موجب ایجاد آبگیرها و سدهای متعددی در حوزه این شهرستان شده که جدای از آثار زیست محیطی این پروژهها، توانمندی مناسبی جهت حضور پرندگان مهاجر و بومی در این سدها را فراهم کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز افزود: در همین راستا، برای آموزش جوامع محلی به خصوص دانش آموزان در رابطه با درک اهمیت حفظ محیط زیست و گونههای جانوری و گیاهی در حاشیه سومین برنامه یک ساعت با محیط بان اقدام به برگزاری اولین کارگاه پرنده نگری کردیم.

وی گفت: در این برنامه به رصد پرندگان در مجاورت سد حوضیان پرداخته و پرندگانی نظیر چنگر، خوتکا، اردک اردهای، کله سبز، باکلان در تعداد قابل توجهای مشاهده شد؛ همچنینبه دانشآموزان در خصوص اهمیت، ارزش اکولوژیک این گونهها، اکوتوریسم، راههای حفاظت مطالبی ارائه شد .

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.