لرستان؛

احداث مخزن ۵ هزارمترمکعبی آب در خرم‌آباد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از احداث مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی آب در شهر خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛کرم‌وند با بیان اینکه به دنبال تأمین منابع آب پایدار در استان هستیم، گفت: در همین راستا برای تامین آب شرب شهرها تمهیداتی اندیشیده شده و از جمله آنها می‌توان به پروژه سد کمندان اشاره کرد که با به بهره‌برداری رسیدن آن امسال مشکل تامین آب ازنا و الیگودرز مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه گام بسیار بلندی در تامین آب پایدار این دو شهر است افزود: علاوه بر این سد، شرکت آب منطقه‌ای در شهر ازنا در حال ساخت تصفیه‌خانه آب است و این طرح‌ها برای رفع مشکلات خاص تامین آب این دو شهر راه‌حل مطلوبی است.

کرم‌وند با اشاره به تامین آب شهر خرم‌آباد نیز گفت: کمتر از ۵۰ درصد از آب این شهر با استفاده از چشمه تامین می‌شود که در گذشته با افت دبی همراه بود اما علی‌رغم تمام محدودیت‌ها با اجرایی شدن پروژه کاکارضا توانستیم گام بلندی در این زمینه برداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود: آب کاکارضا به تمام شهر وصل نیست و بنابراین برنامه‌ای تعریف کردیم تا شهر را به صورت کلی زیر پوشش آن قرار دهیم. با این کار مشکل کمبود آب به طور کامل رفع شده و دیگر موضوع گل‌آلود بودن آب چشمه‌ها را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این طرح ساختار آب شهر خرم‌آباد را بر هم می‌زند، گفت: پروژه باعث به هم خوردن شبکه سنتی آب شهر و ارتقای فنی آن به صورت قابل توجهی خواهد شد که کاملاً قابل لمس برای اهل فن خواهد بود.

کر‌موند از احداث دو مخزن 5000 مترمکعبی در شهر خرم‌آباد طی سال جاری خبر داد و افزود: با این پروژه‌ها در بحث آب توسعه خوبی خواهیم داشت و دیگر هیچ منطقه‌ای با کمبود آب مواجه نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به پروژه احداث شبکه فاضلاب شهر ماسور اشاره کرد و گفت: این شرکت به عنوان یک دستگاه اجرایی اولین اداره‌ای بود که در آنجا خدمات خود را آغاز کرد و امسال بخشی از شبکه فاضلاب این منطقه راه‌اندازی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از شهرداری درخواست کرد که همکاری بیشتری با این شرکت داشته باشند و با توصیه به شهروندان افزود: مردم با خرید انشعاب فاضلاب این شرکت را در ارائه هر چه بهتر و سریعتر خدمات خود یاری کنند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار