هواشناسی؛

مستقر شدن پدیده گرد و خاک در برخی نقاط مستعد استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تحقق پیش بینی‌های انجام شده امروز پدیده گرد و خاک در برخی نقاط مستعد استان بوشهر مستقر شد.

مستقر شدن پدیده گرد و خاک در برخی نقاط مستعد استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفی‌خدایی در بوشهر با بیان اینکه خلیج فارس در استان بوشهر مواج است اظهار داشت:  آسمان استان بوشهر ابری و خلیج فارس هم  به سبب وزش باد شدید  به ویژه  در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر از دیشب مواج و متلاطم شده است.

وی با بیان اینکه  ارتفاع موج دریای خلیج فارس در استان بوشهر به 210 سانتیمتر رسید خاطر نشان کرد: وزش باد شمالی با سرعت 44 کیلومتر در ساعت سبب شد که ارتفاع موج دریا در استان بوشهر به 210 سانتیمتربرسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه خلیج فارس تا عصر فردا همین شرایط دارد، افزود: از عصر فردا تلاطم خلیج فارس ابتدا در سواحل شمالی و مرکزی و سپس در سواحل جنوبی استان کاهش می‌یابد و جمعه دریا آرام است.

شفی‌خدایی عبور امواج کوتاه و کم دامنه ناپایدار را سبب ابری شدن آسمان عنوان کرد و افزود: پدیده گردوخاک در برخی نقاط مستعد استان  بوشهر مستقر شد اما ابرها غالب هستند.

وی با بیان اینکه فردا آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری  پیش بینی شده از افزایش دمای هوا در استان خبرداد و خاطر نشان کرد:دیروز دمای در مناطق مختلف استان بوشهر افزایش یافت اما ابری بودن آسمان سبب شد که احساس گرما بیشتر شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: وزش باد شمالی سبب می‌شود که فردا دمای هوا در استان بوشهر کاهش یابد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.