هواشناسی:

گرد و خاک در استان بوشهر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: وزش باد در منطقه و کشور همجوار(عراق)، باعث ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد خواهد شد.

گرد و خاک در استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی و تلاطم دریا طی امروز عمدتاً در قسمتهای جنوبی استان می باشد و از فردا تا اواخر شنبه این شرایط به کل مناطق و سواحل استان سرایت خواهد کرد. همچنین وزش باد در منطقه و کشور همجوار(عراق)، باعث ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد خواهد شد.
 
وی افزود: بر این اساس، آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط با احتمال بارش پراکنده و گرد و خاک را شاهد خواهیم بود.

مساعدی گفت: جهت باد نیز شمال غربی با سرعت 12 تا 34 کیلومتر در ساعت و در قسمتهای جنوبی 16 تا 44 کیلومتر در ساعت از فردا صبح در تمامی قسمتها با سرعت 16 تا 46 گاهی تا 54 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی استان 30 تا 90 سانتیمتر، سواحل مرکزی 60 تا 120 سانتیمتر و در سواحل جنوبی 90 تا 180 گاهی تا 210 سانتیمتر از فردا صبح در تمامی مناطق 120 تا 240 سانتیمتر است.

وی ادامه داد: فردا زمان مد دریا ساعت 13:40 دقیقه و جزر دریا ساعت 22:28 دقیقه خواهد بود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.