قانون‌‎گذار اروپایی: ترکیه نمی‌تواند با قانون اساسی جدید به اتحادیه اروپا بپیوندد

عضو برجسته پارلمان اروپا گفت در صورتی که اصلاحات قانون اساسی ترکیه عملی شود، مذاکرات الحاق آنکارا به اروپا تعلیق خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، "کاتی پیری" - عضو برجسته و مسئول امور ترکیه در پارلمان اروپا - گفت در صورتی که آنکارا تغییرات قانون اساسی را که در همه‌پرسی اخیر رای آورد به مرحله اجرا بگذارد، خود را از پیوستن به اتحادیه اروپا بازخواهد داشت.

اظهارات وی در حالی بیان شده است که روز گذشته، رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – در مصاحبه با رویترز گفت ترکیه تا ابد منتظر پیوستن به اتحادیه اروپا نخواهد ماند و افزود در صورتی که اسلام‌هراسی و دشمنی از جانب برخی از کشورهای عضو این اتحادیه ادامه یابد، از مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا انصراف خواهد داد.

این قانون‌گذار هلندی به خبرنگاران گفت درصورتی که اردوغان تغییرات ذکر شده در قانون اساسی ترکیه را انجام دهد، اتحادیه اروپا می‌تواند به طور رسمی مذاکرات الحاق آنکارا به اروپا را به حالت تعلیق درآورد.

کاتی پیری گفت: "همانگونه که ترکیه نمی‌تواند با چنین قانون اساسی به عضویت اتحادیه اروپا درآید، ادامه مذاکرات الحاق نیز معنی‌دار نخواهد بود."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار