کرمانشاه؛

برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در قالب ۱.۴ میلیون دوره

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از برنامه ریزی برای ارائه آموزش های مهارتی در قالب یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دوره در سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمدامین سازگار نژاد در حاشیه مراسم جشن عید مبعث و هفته معلم که با حضور خانواده های کارکنان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با فرصت هایی که در بخش های دولتی و خصوصی بوجود آورده در جهت ارائه آموزش های مورد نیاز جامعه تلاش می کنند.

سازگارنژاد افزود: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای کشور برای سال جاری ارائه آموزش های مهارتی در قالب یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دوره را برنامه ریزی کرده که ۵۰ درصد این آموزش ها در ۷۰۰ مرکز دولتی و حدود چهار هزار کارگاه و مابقی نیز در هشت هزار آموزشگاه آزاد بخش خصوصی ارائه خواهد شد.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تصریح کرد: این نامگذاری تعهد مضاعفی را بوجود خواهد آورد و امیدواریمنامهی استفاده از باقیمانده ظرفیت ها بتوانیم سفارش هایی را از بازار کار و مشاغل در حال تولید داشته باشیم.

سازگارنژاد افزود: مجموعه فنی و حرفه ای کشور تمایل به دریافت سفارش از اقتصاد ملی برای جا دادن در بقیه ظرفیت های آموزش های مهارتی خود دارد.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه و توافقنامه ای که در همین هفته با مجموعه کمیته امداد منعقد شد برای ایجاد ۱۱۲ مرکز شبانه روزی در مناطق روستایی، عشایری و دورافتاده کشور برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول افزود: مجموعه فنی و حرفه ای به دنبال این است تا شرایطی را فراهم کند تا هر کسی که تمایل به داشتن شغلی دارد که نیاز به آموزش های مهارتی دارد، بتواند نیاز خود را مرتفع کند و در این راستا پرتال سازمان آماده دریافت تقاضاهای افراد است.

وی تصریح کرد: در پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شرایطی فراهم شده تا مشخصات و سوابق کامل اشخاصی که دوره های مختلف را گذرانده اند ثبت شود و در این صورت امکان شناسایی، تعامل و جذب افراد ماهر به نزدیکترین محل به کار مورد نیاز وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به تدارک ۴۰ هزار نفر دوره در استان کرمانشاه برای ارائه آموزش های مهارتی در سال جاری افزود: جای کار بیشتر نیز در این حوزه داریم و امید است استان بتواند در سال جاری کارنامه درخشانی را در حوزه مهارت آموزی داشته باشد.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار