معاون وزیر راه و شهرسازی؛

کشور از معضل بیکاری رنج می‌برد

کشاورزیان با تأکید بر این‌که کشور از معضل بیکاری رنج می‌برد، گفت:‌ ریشه بیکاری این است که افراد حاضر نیستند هر کاری انجام دهند، معمولاً افراد بیکار حرفه خاصی را بلد نیستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حالی با مشکل بیکاری در کشور روبرو هستیم که هر ساله صدها هزار نفر از افغانستان به کشورمان مراجعه کرده و در ایران کار می‌کنند.

وی با این ادعا که ریشه بیکاری این است که افراد حاضر نیستند هر کاری انجام دهند، تصریح کرد:‌ معمولاً افراد بیکار حرفه خاصی را بلد نیستند این در حالی است که از جاهای مختلف و از استان مازندران افراد زیادی به من مراجعه می‌کنند و به دنبال فرصت شغلی هستند.

کشاورزیان با بیان این که دفعه بعد هر کسی برای کار به من مراجعه کند از او می‌پرسم چه بلدی و به چه علاقه داری، افزود: با  این کار طرف می‌رود و حرفه‌ای را یاد می‌گیرد و دیگر سراغ من نمی‌آید، چون خودش کار پیدا می‌کند.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه 6 تا 7 درصد آمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای متعلق به خودروهای عمومی است، گفت:‌ البته سهم خودروهای عمومی در بروز تصادفات رانندگی بالای 24 درصد است،‌ ضمن آن‌که 2 تا 3 درصد نیز خودروهای عمومی سهم پنهانی در آمار تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی دارند.

کشاورزیان افزود:‌ قسمت اعظم تلفات جاده‌ای مربوط به بخش خودروهای شخصی است که تحت کنترل سازمان راهداری نیستند.

وی به روند صدور گواهینامه رانندگی در کشور انتقاد و اظهار کرد: صدور گواهینامه خیلی سهل و راحت است و افراد 18 ساله به راحتی می‌توانند، گواهینامه گرفته و پشت فرمان بنشینند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار