کرمان؛

ضبط گواهینامه راننده متخلف با ۸۴ نمره منفی در کرمان

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان از شناسایی راننده متخلف با ۸۴ نمره منفی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سرهنگ یوسف نجفی گفت:از ابتدای سال جاری با تشدید اقدامات کنترلی و در اجرای طرح ترافیکی نوروز ۹۶ تعداد ۱۴ جلد گواهینامه رانندگی بر اساس کسب نمره منفی ضبط و از ادامه رانندگی آن‌ها جلوگیری به عمل آمده است.
وی افزود: طبق بررسی‌های بعمل آمده بیشترین تخلفات ثبت شده در گواهینامه این راننده متخلف در سیستم اجرائیات راهور سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز بوده که منجر به کسب ۸۴ نمره منفی شده است.
وی خاطر نشان کرد: طبق ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه راننده متخلف دارای ۳۰ نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت ذکر شده با پرداخت ۶۰۰ هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه دولت مسترد می‌شود.
وی تصریح کرد: چنانچه پس از اعمال مرحله اول، نمرات منفی شخص به ۲۵ برسد گواهینامه به مدت ۶ ماه ضبط و پس از آن و پرداخت مبلغ ۹۰۰ هزار ریال جریمه نقدی به وی مسترد می¬شود.
نجفی ادامه داد: هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم چنانچه برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به ۲۰ برسد گواهینامه وی ابطال و بعد از یک سال می تواند برابر مقررات و طی یک دوره آموزشی و پرداخت مبلغ یک صدو پنجاه میلیون ریال گواهینامه جدید دریافت کند.
رییس پلیس راه شمال استان در پایان اظهار داشت: در صورتی که شخص متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب آخرین نمره منفی مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود کلیه نمره های منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته از بین می‌رود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار