سمنان؛

برگزاری انتخابات الکترونیک در 3 شهر استان سمنان

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه شهر استان سمنان الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛  سعید متقی دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: بر اساس توافق وزارت کشور و هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس شورای اسلامی، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 15 شهر کشور به صورت الکترونیکی برگزار می شود که در استان سمنان در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان برگزار خواهد شد.

سعید متقی با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی در شهرهایی که اعضای شوراهای آن هفت و 9 نفره است برگزار می شود تصریح کرد : امکانات و بسترهای لازم برای برای این کارفراهم شده است.

وی افزود: 60 صندوق انتخابات الکترونیکی نیز به استان سمنان فرستاده شده است و برای آشنایی مردم با نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی، قبل از بیست و نهم اردیبهشت این انتخابات به صورت آزمایشی در سمنان، شاهرود و دامغان برگزار می شود.

کاهش در هزینه ها و نیز زمان شمارش آرا از مزایای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 ماه اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.