رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد

نظارت شورای قضایی بر عملکرد نهادها و سازمان‎‌های دولتی در انتخابات

رئیس کل دادگستری گفت: شورای قضائی استان از طریق سازمان بازرسی باید بر عملکرد نهادها و سازمانهای دولتی در انتخابات نظارت کند تا از امکانات دولتی بر علیه کاندیدا استفاده نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در اولین نشست شورای قضائی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: شورای قضائی استان از طریق سازمان بازرسی استان باید بر عملکرد نهادها و سازمانهای دولتی در انتخابات نظارت کند تا از امکانات دولتی بر له یا علیه کاندیدا استفاده نشود و اگر موردی اتفاق افتاد آن را به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی مکاتبه نمایند.

وی افزود: یکی از وظایف ما در انتخابات پیش رو تشویق به حضور حداکثری کارکنان مجموعه خود و مردم در انتخابات است تا اقتدار نظام حفظ شود.

حمیدی بر نظارت سازمان قضایی نیروهای مسلح بر عملکرد نیروهای نظامی و انتظامی در انتخابات و عدم مداخله آنها در تبلیغات بر له یا علیه کاندیدا تاکید کرد و ادامه داد: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل و شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی نیز در دادگاه‌ها تشکیل شده است

رئیس شورای قضایی سیستان و بلوچستان افزود: وظیفه ذاتی دستگاه قضایی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و در عین حال برخورد با جرائم مذکور است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار