زاهدان؛

انتخابات مکانیزه در سه شهرستان استان

انتخابات شوراها در سه شهرسیستان وبلوچستان به صورت مکانیزه برگزار می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در سه شهر زابل، ایرانشهر و چابهار استان به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود.

محمد سرایانی افزود: دلیل انتخاب این سه شهر برای برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات بهتر بودن زیرساخت های مخابراتی آنها نسبت به دیگر شهرهای استان بوده است.

وی ادامه داد: نتایج انتخابات به روش تمام مکانیزه در این سه شهر بررسی و کاستی ها برطرف می شود تا این روش برای انتخابات دوره های بعدی در سایر شهرهای استان نیز اجرا شود.

وی گفت: بر اساس بخشنامه جدید در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است به ازای هر سه روستا یک شعبه اخذ رای با صندوق های مجزا داشته باشیم که به صورت گردشی در هر روستا حضور پیدا کنند.

رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر این اساس شمار شعب اخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان از حدود چهار هزار شعبه به حدود 2 هزار شعبه کاهش پیدا می کند.

سرایانی افزود: این کاهش شعب نقش مهمی در کاهش هزینه ها، نیروها و خودروهای فعال برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سیستان و بلوچستان خواهد داشت.

وی گفت: تا کنون 2 میلیون تعرفه رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و 2 میلیون تعرفه برگ رای برای انتخابات ریاست جمهوری این دوره در اختیار استان قرار گرفته است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار