ربیعی در همایش سراسری مدیران تامین اجتماعی:

11 میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون توانستیم 11 میلیون نفر را بیمه کنیم، درحالی که طرح تحول سلامت فشار زیادی روی هزینه های ما قرار داد و باعث کاهش هزینه‌های درمان مردم شد.

به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش سراسری مدیران تامین اجتماعی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در انتهای سال 95 درباره انتقال سازمان بیمه سلامت از این وزارتخانه به وزارت بهداشت اظهار داشت: این مصوبه یک خطای سیاستی و غیرکارشناسی بود.  

وی افزود: البته رفتار اخلاقی ما هم به گونه ای نبود که در مقابل این مسأله حرکت خاصی داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وکلای ملت در بررسی بند الف ماده 72 قانون برنامه ششم مقرر کرده بودند که تولیت نظام سلامت از جمله بیمه سلامت شامل سیاستگذاری اجرایی، برنامه‌ریزی‌های راهبردی، ارزشیابی، اعتبارسنجی و نظارت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متمرکز می‌شود و سازمان بیمه سلامت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتزع و با حفظ شخصیت حقوقی و استقلال مالی و همه امکانات براساس اساسنامه‌ای که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اداره می‌شود.

وی افزود: از چند سال گذشته تاکنون توانستیم 11 میلیون نفر را بیمه کنیم، درحالی که طرح تحول سلامت فشار زیادی روی هزینه های ما قرار داد و باعث کاهش هزینه‌های درمان مردم شد.

ربیعی گفت: در چند سال دولت یازدهم بودجه مستمری بگیران از 18 هزار میلیارد تومان به 42 هزار میلیارد تومان رسید که رقم قابل توجهی است.

وی خاطر نشان کرد: تامین اجتماعی دوره آرامش را در دوره اخیر گذراند و اگر این روند ادامه پیدا کند بسیاری از مشکلات زیر مجموعه سازمان و جامعه هدف مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار