زدا در جمع خبرنگاران:

مهلت بخشودگی بیمه کارفرمایان 6 اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان تا 6 اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به درخواست بخشودگی جرایم بدهی‌های معوقه اقدام و در صورت احراز شرایط تعیین شده از مزایای قانون برخوردار شوند.

مهلت بخشودگی بیمه کارفرمایان 6 اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان خوش حساب اظهار داشت: کارفرمایان حداکثر تا تاریخ 96/02/06 فرصت دارند تا نسبت به درخواست بخشودگی جرایم بدهی‌های معوقه اقدام و در صورت احراز شرایط تعیین شده از مزایای قانون برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه مهلت تعیین شده قابل تمدید نیست، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی از بخش خصوصی حدود 8 هزار میلیارد تومان مطالبات دارد که به دلیل رکود اقتصادی کشور، نخواستیم از امکانات قانونی که در اختیار داشتیم، استفاده کنیم و بخواهیم این مبلغ را با قوه قهریه وصول کنیم، چرا که می‌خواستیم کمک حال کارفرمایان باشیم و شرایط آنان را درک کنیم.

زدا با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سال گذشته رویکرد خود را  تغییر داد و برای نخستین بار به جای اینکه جریمه کارفرمایان بدحساب را ببخشد، مکانیزم جدیدی را طراحی کرد تا بر اساس آن کارفرمایانی که به دلایل غیرارادی مانند نوسانات ارزی، تحریم‌های ظالمانه و حوادث غیرطبیعی که نتوانسته بودند حق بیمه‌هایشان را پرداخت کنند، تمرکز کند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح جدید را حدود 3 ماه در سطح کشور اجرا کردیم و بازخوردهایی را نسبت به آن دریافت کردیم، اظهار داشت: ما بخش هایی از این طرح را اصلاح کردیم و بالاخره توانستیم آن را از دی ماه سال گذشته اجرا کنیم.

زدا افزود: ملاک خوش حسابی کارفرمایان این است که 18 ماه قبل از آن که حادثه‌ای منجر به ایجاد جریمه شده باشد، حداقل 4 ماه حق بیمه کامل پرسنل را به ما داده باشند.

وی با بیان اینکه اکنون صحبت از دو سه هزار میلیارد تومان جریمه است، تصریح کرد: فرصت خوبی است که کارفرمایان محترم که در سخت‌ترین شرایط کمک حال ما بوده‌اند به جای پرداخت جریمه از این طرح جدید استفاده کنند و تمام واحدهای سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور آماده خدمت‌رسانی به انان هستند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: اگر کارفرمایی توان این را ندارد که حق بیمه اصلی را نقدی پرداخت کند، حاضر هستیم که بدهی‌شان را تقسیط کنیم که با تقسیط 12 ماهه می‌توانند از کل جریمه‌ها معاف شوند اما با تقسیط‌های بیشتر از 12 ماه بخشی از جریمه‌ها بخشیده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت نیز به شما بدهکار است، گفت: بعضی از کارگاه‌های دولتی می‌توانند بدهکار باشند اما در مورد میزان بدهی‌شان آنالیز دقیقی ندارند.

وی افزود: شهرداری نیز موسسه عمومی غیردولتی است که در سطح تهران حدود 500 میلیارد تومان بدهکار است.

زدا ادامه داد: سال گذشته توافق‌نامه‌ای را بین شهرداری و تامین اجتماعی امضا کردیم که بندهایی از آن به صورت کژدار و مریض اجرا شد و پیگیر آن هستیم که این مسائل رفع و رجوع شود.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ نوع کارفرمای خاصی در نظر نگرفته‌ایم، گفت: همه کارفرمایان به صورت مساوی برای ما قابل احترام هستند و هر کسی که بدهکار است می‌تواند در کارگاه‌های صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی از این بخشودگی‌ها استفاده کند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که کارفرمایان چه میزان از بدهی خود را پرداخت کرده‌اند، اظهار داشت: چون ما عادت داریم در دقیقه نود همه کارهایمان را انجام دهیم، در 3 ماه اخیر استقبال چشم گیری صورت نگرفته و ما در مورد اعداد و ارقام موفق نبوده‌ایم و می‌دانیم که کارفرمایان کارهای خود را به روزهای آخر موکول کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار