کرمان؛

پرداخت وام 5میلیاردی به دهیاری ها

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کرمان گفت: وام 5میلیارد ریالی برای طرح های درآمد زا به دهیاری های شهرستان های استان کرمان اختصاص می یابد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،هادی شهسواری امروز در جمع دهیاران شهرستان ریگان گفت: دهیارانی که طرح های اقتصادی وتوجیه اقتصادی را داشته باشند به دفتر روستایی استانداری ارائه و تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.
وی افزود: این تسهیلات بدون ضمانت با سفته وچک دهیاری برای راه اندازی طرح های درامد زا به دهیاران پرداخت خواهد شد .
مدیر کل دفتر روستایی استانداری کرمان تصریح کرد: دهیاران به سمت توانمند سازی پیش بروند تا روستاها به قطب صنعتی وکشاورزی تبدیل شود .
شهسواری اظهار کرد:در سال جاری اعتبارات دهیاریها به سه برابر افزایش خواهد یافت .
وی گفت: در شهرستان ریگان 20روستا معابر روستایی انها با قیر رایگان اسفالت گردید که 20روستای دیگر در دستور کار قرار دارد .
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کرمان افزود:سال گذشته بیش از 22میلیارد ریال به دهیاریهای شهرستان ریگان واریز گردید که پروژه ها ی عمرانی در این روستاها پیشرفت قابل قبولی دارد .
وی گفت :دهیارانی که در سطح روستاها فعالیت های گسترده ای را انجام دهندودر توسعه روستاها نقش به سزایی را ایفا نمایند در دور بعد ابقا خواهند شد
مدیر کل دفتر روستایی استانداری کرمان افزود:برای امنیت شغلی دهیاران برنامه ای جامع در سطح وزارت خانه در حال بررسی است.
فرماندار ریگان در این جلسه گفت: به روستاهای شهرستان ریگان توجه ویژه ای صورت گرفته است که شاهد زوده شدن چهره غبار محرومیت از روستاهای شهرستان هستیم .
امین باقری اظهار کرد: 17صندوق روستایی در قالب اشتغال زایی به عنوان پایلوت در استان و در شهرستان ریگان راه اندازی شده است .
وی گفت: به این صندوق های خرد روستایی 5میلیون تومان اختصاص یافته که با مشارکت مردم آورده این صندوق ها افزایش خواهد یافت .
فرماندار ریگان بیان داشت: در روستاهایی که هدف گردشگری در شهرستان ریگان باشند با همکاری دهیاران خانه بوم گردی راه اندازی خواهد شد .
باقری عنوان کرد: راه اندازی کارخانه لاستیک سازی در شهرستان ریگان می تواند در زمینه اشتغال زایی نقش به سزایی ایفا نماید .
وی گفت: در شهرستان ریگان 115مدرسه وجود دارد که بیش از 80واحد آموزشی غیر استاندارد می باشند که سال گذشته خیرین 25مدرسه را در شهرستان ریگان احداث کردند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار