سمنان؛

افزایش 5 برابر مراودات اقتصادی ایران و بنگلادش

رایزن اقتصادی بنگلادش در سمنان از برنامه ریزی برای افزایش 5 برابری میزان صادارات و واردات جمهوری اسلامی ایران با این کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد صبور حسین کارشناس اقتصادی سفارت بنگلادش در ایران که اولین سفر به استانهای دارای مزیت های اقتصادی ویژه در ایران را به سمنان اختصاص داده است، از رشد اقتصادی 7 درصدی بنگلادش طبق آخرین گزارش بانک مرکزی این کشور خبر داد و برای تبادل هیات های تجاری اقتصادی دو کشور اعلام آمادگی کرد.

محمد صبور حسین با بیان اینکه بنگلادش در زمینه صادارات پوشاک و جین به اروپا حتی از چین هم پیش افتاده است افزود  : مهمترین نیازهای کشور بنگلادش برای واردات ، سیمان، قیر، انواع فلز، مواد اولیه پلاستیک، کود های کشاورزی، ال پی جی محسوب می شود.

وی  همچنین مشترکات فرهنگی دو کشور مسلمان ایران و بنگلادش را یاد آور شد و تصریح کرد  : با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان، وارادت محصولات خشکبار ویژه مراسم افطار نظیر خرما، کشمش از ایران به بنگلادش در حال برنامه ریزیست.

این کارشناس اقتصادی سفارت بنگلادش در ایران همچنین با اشاره به بازدید خود از یکی از واحد های موفق صنعتی استان سمنان، از ظرفیت های متنوع این استان برای سرمایه گذاری ابراز رضایت کرد.

به گفته صبور حسین، فعالان اقتصادی بنگلادش می توانند در سفر کاری به استان سمنان با بهره گیری از طبیعت چهار فصل این استان از ظرفیت های گردشگری شهرستانهای مختلف نیز استفاده کنند.

محمد همتیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و پشتیبانی منابع استانداری سمنان نیز در این نشست تخصصی، برقراری ارتباط تجاری مستمر و دیدار های دوجانبه سرمایه گذاران دو کشور را سبب تحکیم مناسبات اقتصادی بلند مدت برای منافع دو کشور دانست.

علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان هم با تشریح گوشه ای از ظرفیت های صنایع خودروسازی، معادن و تولیدات بارز کشاورزی استان، از برنامه ریزی برای برگزاری سفرهای کاری بین استان سمنان و سرمایه گذاران بنگلادشی خبر داد.

علی اصغر جمعه ای، آمادگی کامل مسئولان استان برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی و ایجاد زمینه های لازم برای استفاده از زیرساخت های موجود در محیط های صنعتی را پتانسیل مهمی برای رفاه و امنیت سرمایه در این استان برشمرد.

11  نفر از صاحبان صنایع و مسئولان بخش های سرمایه گذاری و تولید دستگاههای اجرایی استان نیز در این نشست علاوه بر معرفی ظرفیت های کاری خود، از ایجاد روابط اقتصادی با کشور بنگلادش استقبال کردند.

بنگلادش کشوری با حدود 160 میلیون نفر جمعیت است که گستره سرزمینی آن تقریبا یک دهم ایران بوده و از این رو بهره گیری از زمین های دارای مزیت های اقتصادی در کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری های مشترک را در سیاست های خود پیگیری می کند.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار