عذرخواهی مدیرکل آموزش وپرورش استان برای تنبیه دانش آموز رودباری

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پی تنبیه بدنی یک دانش آموز در شهرستان رودبارجنوب از همگان عذرخواهی کرد .

عذرخواهی مدیرکل آموزش وپرورش استان برای تنبیه دانش آموز رودباری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: به عنوان مدعی العموم آموزش و پرورش فرد متخلف را به هیات رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می کنیم تا حیثیت معلمان خدشه دار نشود.

وی در نشست شورای اداری آموزش و پرورش استان کرمان افزود: معتقدیم هر رفتار خارج از عرف و قانونی که مشاهده می کنیم باید عذرخواهی کنیم.
 
وی بیان کرد: شیوه جذب و استخدام در آموزش و پرورش در سال های گذشته به گونه ای بود که افرادی وارد تربیت معلم می شدند و دورانی را به عنوان دانشجو معلم طی می کردند و پس از فارغ التحصیلی وارد سیستم آموزشی در آموزش و پرورش می شدند.
 
وی گفت: در سنواتی، چرخه استخدامی در آموزش و پرورش تغییر کرد و به همین دلیل برخی نیروهایی که شاخصه های معلمی را نداشته اند، وارد عرصه آموزشی شده اند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در برخی نقاط نیز مجبور به استفاده از سرباز معلم ها هستیم و در حال حاضر 500 سرباز معلم در استان کرمان در حال فعالیت هستند.
 
وی گفت: همه افرادی که در مدرسه حضور دارند، دستورالعمل ممنوعیت تنبیه بدنی را امضا کرده اند اما متاسفانه در برخی موارد شاهد موارد ناگواری هستیم که این موضوع برای همه به ویژه فرهنگیان دردناک است.
 
محسن بیگی تاکید کرد: اینگونه مسائل اعتبار معلمان را به چالش می کشد و به شدت بر این موضوع حساس هستیم و چارچوب های قانونی را اجرایی می کنیم.
 
وی افزود: ترویج خشونت و رفتارهای خشن به ویژه در حوزه تربیتی باید به سمتی هدایت شود که مهارت های مبتنی بر اخلاق را بین معلمان و دانش آموزان شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: گاهی اوقات همکاران ما نیز مورد آسیب ها و لطماتی قرار گیرند که این موارد به دلیل مسائل قانونی، رسانه ای نمی شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 56 نفر معلم فوتی در استان داشته ایم گفت: 20 نفر از این افراد در تصادف بین راه مدرسه کشته شده اند و 36 نفر نیز به دلایل طبیعی جان خود را از دست داده اند.
محسن بیگی اظهار کرد: سال گذشته 23 معلم نیز مصدوم شده اند و در حال حاضر در منازل خود بستری هستند.

وی ادامه داد: 560 هزار دانش آموز در استان کرمان وجود دارد که این تعداد دانش آموز در قالب 24 هزار و 850 مدرسه دولتی و حدود یکهزار مدرسه غیر دولتی در استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار