کرمان؛

99هزار سفیرسلامت آموزش دیده در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با احتساب 30سفیرسلامت آموزش دیده 99هزار سفیر سلامت در کرمان برای اجرای طرح خودمراقبتی داریم.

99هزار سفیرسلامت آموزش دیده در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا محمدی ساردو گفت: 69 هزار سفیر سلامت خانوار در حوزه معاونت بهداشت منطقه فعالیت دارند، ند.
 
وی  با اشاره به اینکه همچنین بیش از 25 هزار سفیر سلامت معلم، دانشجو، دانش‌آموز در این منطقه جذب شده است گفت: بیش از 810 گروه خودیار با موضوعات سرطان، کلیوی، دیابت، تنفسی فشار خون، قلبی، عروقی و غیره تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: حدود 5 هزار نفر در گروه‌های خودیار مذکور، بیش از 29 سازمان و اداره دولتی به‌عنوان سازمان‌های حامی سلامت، 3 سازمان غیردولتی به‌عنوان سازمان‌های حامی سلامت هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 مدرسه به‌عنوان مدارس حامی سلامت هستند، گفت: همچنین بیش از 32 عضو شورای شهری و روستایی با عنوان شوراهای حامی سلامت در این منطقه عضویت دارند که نشان از مشارکت همگانی مردم در این امر مهم است.

محمدی‌ساردو با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: برنامه‌های هفته سلامت با شعار زندگی سالم با نشاط و امید برنامه‌ریزی شده که از جمله این برنامه‌ها برگزای همایش‌ها، برپایی نمایشگاه، پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات و غیره در حوزه سلامت است.
 
هفته سلامت همه ساله از 1تا7اردیبهشت ماه با برگزاری برنامه های سلامت محور در دانشگاه های علوم پزشکی 4گانه کرمان برگزار می شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار