اتحادیه اروپا اعلام کرد؛

انتخابات زودهنگام انگلیس برنامه‌های برکسیت را تغییر نمی‌دهد

اتحادیه اروپا اعلام کرد درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام انگلیس، برنامه‌های اروپا برای برکسیت را تغییر نخواهد داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد علی‌رغم درخواست ترزا می – نخست وزیر انگلیس – برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور، مذاکرات برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – بدون تغییر و طبق برنامه‌ریزی‌های گذشته ادامه خواهد یافت.

یکی از سخنگویان دونالد توسک – رئیس شورای اروپا – در اطلاعیه‌ای گفت: "انتخابات انگلیس، برنامه‌های اتحادیه اروپا را تغییر نخواهد داد."

قرار است دونالد توسک در روز 29 آوریل، در نشست 27 کشور عضو اتحادیه اروپا شرکت کند. وی انتظار دارد کشورهای اروپایی در این نشست، دستورالعمل‌هایی که پیشنهاد کرده است را تایید کنند. این سخنگو افزود در روز 22 مارس نیز این کشورهای اروپایی باید درباره دستورالعمل‌هایی که "مایکل بارنیر" -- مذاکره کننده برکسیت در اتحادیه اروپا – نیاز دارد تصمیم گیری کرده و به توافق برسند.

بارنیر اعلام کرده است باور دارد در اوایل ماه ژوئن، مذاکرات برکسیت به طور رسمی آغاز خواهد شد. با این‌حال، پس از انتشار گزارش‌ها درباره برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس، موضع دقیق لندن در این‌باره همچنان مشخص نیست.

دونالد توسک در حساب کاربری خود در توییتر نوشت پس از درخواست ترزا می برای برگزاری انتخابات عمومی، تماس تلفنی مثبتی را با وی داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار