در واکنش به نتایج همه پرسی در ترکیه؛

وزیر خارجه آلمان: همه پرسی ترکیه نشان دهنده وجود شکاف عمیقی دراین کشور است

وزیر خارجه آلمان در واکنش به نتیجه همه پرسی ترکیه گفت: همه پرسی ترکیه نشان داد که شکاف عمیقی در این کشور وجود دارد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «زیگمار گابریل» در دیدار با «دیتمیر بوشاتی»، همتای آلبانی اش در تیرانا، پایتخت آلبانی گفت: ما نیاز داریم که ناظران همه پرسی ترکیه دقیقا تحلیلشان را به ما بگویند.

وی افزود: باید ترتیبی دهیم که دوباره کانالها و مجاری گفتگو با ترکیه وجود داشته باشند و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا دموکراسی و آزادی بیان به مخاطره نیفتند.

وزیر خارجه آلمان خاطرنشان کرد باید روشن شود که مادامی می توانیم همچنان به ترکیه کمک توسعه ای و اقتصادی کنیم که این کشور در مسیر دموکراسی؛ نه خارج از آن قرار داشته باشد. به طور مثال اجرای حکم اعدام در ترکیه به پایان مذاکرات ورود این کشور به اتحادیه اروپا منتهی خواهد شد. به همین خاطر معتقدم که این بستگی به آن دارد که ما هر چه زودتر، مذاکراتی جدی با رویکرد نگاه به آینده و صادقانه با هم داشته باشیم.

وی با بیان این که می خواهم آنچه را که ناظران همه پرسی در مورد رفراندوم ترکیه می گویند، بشنوم افزود: فارغ از نتیجه همه پرسی، من مسئولیتی خطیر را متوجه دولت ترکیه می دانم؛ چون وجود شکاف عمیق در این رابطه در ترکیه کاملا بدیهی است. چرا که تقریبا و حتی به قول برخی ها، بیش از نیمی از شهروندان ترکیه ای به برگزاری این همه پرسی نگاهی منتقدانه داشتند و اکنون باید مراقب بود که ترکیه، کشوری دارای شکاف عمیق باقی نماند.

در همین حال «برت کوئندرس»، وزیر خارجه هلند که در این دیدار حضور داشت گفت: برای من قدری زود است که در مورد این مساله (همه پرسی ترکیه) اظهارنظری داشته باشم.

وی افزود: به نظر می رسد اکثریت شرکت کنندگان در همه پرسی به نفع اعمال تغییر در قانون اساسی ترکیه رای داده اند. البته ما در مورد این تغییرات، نگرانی داریم. بنابراین تنها چیزی که الان می توانم بگویم آن است که هنوز آن شفافیت لازم را در مورد این رویداد نداریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
آخه به شما چه!!!!
آخرین اخبار