قزوین ؛

مقاوم سازی سه هزار مسکن روستایی در دستور کار

مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت : سه هزار واحد مسکونی روستایی امسال مقاوم سازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ همتیان به خبرنگاران گفت : 60 درصد خانه های مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده اند و قرار است طی 5 سال 20 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شود که سهیه امال استان سه هزار واحد مسکونی است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان بر ضرورت مقاوم سازی خانه های روستایی تاکید کرد و گفت: از سال 84 تا کنون  39 هزار واحد مسکن روستایی دراستان مقاوم سازی شده است.

همتیان از امضای چندین تفاهم نامه با دستگاههای اجرایی برای حمایت  از توسعه گردشگری در روستاها خبر داد و گفت: بر این اساس چنانچه کسی در روستا قصد تبدیل مسکن خود به اقامتگاه بومی‌گردی را داشته باشد، علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی، تسهیلات ارزان قیمت هم برای تبدیل منزل مسکونی به اقامتگاه دریافت می کند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ادامه از اجرای 100 طرح هادی در روستاهای استان در سالجاری خبر داد و افزود : این طرح امسال در 75 روستا اجرایی خواهد شد .

وی در ادامه گفت: از محل قیر رایگان امسال 165 هزار متر مربع اسفالت در 39 روستای توزیع می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان سنددار کردن واحدهای مسکن روستایی و شهرهای  کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت را از دیگر برنامه های بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود:  تاکنون ۴۵ هزار سند مالکیت روستایی و 14 هزار سند شهری  صادر شده است.

همتیان اضافه کرد : امسال با همکاری ثبت اسناد برای هزار واحد مسکونی شهری و هزار و 500 مسکن روستایی سند مالکیت صادر می شود.

همتیان در ادامه گفت: در حوزه اجرای مسکن مهر در شهرهای دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، با تأمین زمین مناسب، شناسایی و معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل و نظارت بر واحدهای احداثی مسکن مهر در ۱۹ شهر استان تعداد ۵ هزار و ۶۵۴ واحد مسکن مهر با مسئولیت بنیاد مسکن احداث شد.

مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد گفت : تامین زمین  300 واحد پیگیری می شود و عملیات اجرایی 150واحد امسال آغاز می شود.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.