کرمانشاه؛

فرهنگ مهارت آموزی نیازمند فرهنگ سازی در خانواده ست

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه هدف اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تربیت نیروی کار مورد نیازدر بخش‌های مختلف جامعه و افزایش توانایی‌ نیروی جوان و متخصص دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ناصری در نشست با مدیرکل کانون صندوق بازنشستگان استان با بیان اینکه تحصیلات دانشگاهی و آموزش عالی در جامعه امری مهم به شمار می آید، گفت: بهتر است دانشجویان در کنارگذراندن رشته تحصیلی، یک مهارت و تخصص مرتبط با رشته خود را فراگیرند .

وی گفت: آموزش های فنی و حرفه‌ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه‌های بازار کار و اوضاع اقتصادی استان و نیز آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال و بیکاری جوانان این استان دارد.
ناصری افزود: مطابق تفاهم نامه ای که بین صندوق بازنشستگی کشور و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان منعقد شده، این اداره کل آمادگی کامل برای ارائه خدمات آموزش مهارتی برای قشر بازنشسته را دارد.

رحیمی مدیر‌کل صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه نزدیک به 31 هزار و 298 نفر مشترک صندوق بازنشستگی در استان وجود دارد، گفت: بالاترین تعداد دریافت کنندگان از صندوق بازنشستگان در استان کرمانشاه را نهاد آموزش و پرورش با 63 درصد تشکیل می‌دهد که این پتانسیل عظیم می تواند سبب فراگیری آموزش های مهارتی در سطح عظیمی از جمعیت استان شود، همچنین می تواند نقش بسزایی در اشائه فرهنگ مهارت آموزی در بین خانواده ها باشد.

وی به فعالیت 9 کانون بازنشستگی در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: بازنشستگان کشور عمر خود را صرف خدمت به جامعه کردند و جوانان باید از تجارب این سرمایه‌های غنی و ارزشمند استفاده کرده و در ادامه مسیر آن‌ها برای خدمت‌رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

رحیمی ضمن ابراز خرسندی از بازدید جمعی از بازنشتگان از کارگاه های مهارت آموزی فنی و حرفه ای بیان کردو گفت: پتانسیل بزرگی برای فراگیری آموزش های مهارتی برای قشر محترم بازنشسته وجود دارد که بازنشستگان از این پتانسیل عظیم آموزشی علاوه بر یادگیری مهارت می توانند سب تشویق فرزندان خانواده ی خود برای فراگیری مهارت شوند.

رحیمی‌ با اشاره به تلاش مضاعف و شایسته بازنشتگان نمونه استان گفت: این قشر از جامعه را می توان الگوی مناسبی برای نسل آینده‌ساز کشور دانست و جوانان باید از تجارب پیشکسوتان و بازنشستگان درس بگیرند و در فراگیری فن، مهارت و تخصص به جامعه در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک کنند.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.