کرمانشاه؛

آموزش مهارت به 20هزار مددجو

بیش از ۲۰ هزار مددجو در استان مهارت های لازم را فراگرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رشید جلیلیان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه ، گفت: بیش از ۲۰ هزار مددجو در استان کرمانشاه طی سال ۹۵ در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای حضور پیدا کرده و مهارت های لازم را فراگرفته اند.
جلیلیان بیان کرد: سه هزار و ۷۰۰ مددجو طی سال گذشته در دوره های فنی و حرفه ای بلند مدت، بیش از ۱۴ هزار نفر در دوره های پایدارسازی( کوتاه مدت)، یک هزار و ۱۳۶ نفر در دوره های کارآفرینی و  یک هزار و ۱۴۶ دانش آموز دبیرستانی تحت حمایت این نهاد در دوره های حرفه آموزی دانش آموزان شرکت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه این نهاد به منظور ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان آنان را به مراکز معتبر فنی و حرفه ای سطح استان معرفی می کند، خاطرنشان کرد: سقف تعهدات کمیته امداد برای مهارت آموزی هر مددجو ۱۲میلیون ریال است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مددجویان به صورت رایگان آموزش های فنی و حرفه ای را فرا می گیرند، اظهار کرد: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به ۲۰هزار مددجو کرمانشاهی در سال ۹۵ بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه برای کمیته امداد استان در بر داشته است.
جلیلیان یادآور شد: کمیته امداد استان کرمانشاه برای اجرای برنامه های مهارت آموزی مددجویان تحت حمایت طی سال ۹۵ حائز رتبه برتر بین ادارات این نهاد در ۳۱ استان کشور شده است.
جلیلیان با بیان اینکه آن دسته از مددجویانی که توانایی و مهارت لازم جهت ایجاد کسب و کار و اشتغال پایدار را داشته باشند می توانند از تسهیلات خودکفایی این نهاد بهره مند شوند ، تاکید کرد: سقف تسهیلات اشتغال کمیته امداد ۳۰۰ میلیون ریال است که به صورت کاملا قرض الحسنه در اختیار مددجویان قرار می گیرد
 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار