کاهش ۶ درصدی آمار طلاق در" همدان"

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: در سال 95 تعداد 4 هزار طلاق در استان همدان ثبت شده که نسبت به سال 94 شاهد کاهش 6 درصدی طلاق بودیم.

کاهش 6 درصدی آمار طلاق در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسدالله ربانی مهر، معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: متأسفانه در 10 سال اخیر دو سال شاهد افزایش طلاق بودیم که در سال 95 شاهد کاهش 6 درصد بودیم که در سال 95 شاهد کاهش 6 درصدی بودیم و باید سعی کنیم این روند کاهش طلاق در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

وی افزود: در حوزه ازدواج نیز پارسال 17036 مورد ازدواج داشتیم که نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشتیم که بخشی از آن بعلت کاهش جمعیت جوان استان و کشور است که هر ساله به همین نسبت و یا کمتر شاهد کاهش افزایش جمعیت جوان آماده ازدواج هستیم.

ربانی مهر یادآور شد: در سال گذشته در حوزه ازدواج برنامه های متعددی از سوی دستگاه های اجرایی استان انجام شد که تأثیرات خوبی داشته و البته  عملکرد خوبی نداشته اند که باید در سال جاری این روند بهتر شود و کم کاری های گذشته جبران گردد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری 56 برنامه در حوزه ازدواج جوانان در دستور کار است که مهمترین آن ها آموزش زوج های جوان،طرح همسان گزینی ازدواج؛ جشنواره پیوند آسمانی، پیگیری وام ازدواج، طرح آموزش مربیان و مشاوران،چند جشن گلریزان،جشنواره بهار زندگی و 2 برنامه مجمع خیرین ازدواج استان است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.