پای قبرس به ماجرای دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، کشیده شد

قانونگذار آمریکایی مدعی شد کرملین از طریق پولشویی در قبرس، مبلغ موردنیاز برای تأمین هزینه‌های عملیات دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را فراهم کرده است.

پای قبرس هم به ماجرای دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا باز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مایک کویگلی»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت «ایلینوی»، مدعی شد روسیه عملیات پولشویی و جا‌به‌جایی میلیون‌ها دلار مبلغ موردنیاز برای تأمین هزینه‌های عملیات دخالت در انتخابات  ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، را از طریق کشور قبرس انجام داده است. 

عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا که روز گذشته (جمعه) برای بررسی آنچه عملیات پولشویی مسکو در قبرس خواند، به این کشور سفر کرده بود، در بازگشت به واشنگتن اظهار داشت: چنین سفرهایی به تحقیقات پیرامون دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و برملا کردن دیگر فعالیت‌های «شریرانه» روسیه کمک شایان توجهی خواهد کرد. 

سازمان‌های جاسوسی آمریکا «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، را متهم می‌کنند که با سازماندهی حملات سایبری به ستاد انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا در جریان رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال 2016 (1395) این کشور، نتیجه این انتخابات را به نفع «دونالد ترامپ» تغییر داده است.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار