چین خواستار تحقیق شفاف و جدی درباره حادثه خان‌شیخون شد

نماینده ویژه چین در امور غرب آسیا خواستار انجام تحقیقات جدی و شفاف درباره حادثه اخیر خان‌شیخون سوریه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، نماینده ویژه چین در امور غرب آسیا تأکید کرد: در خصوص اتهام استفاده اخیر از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، باید تحقیقاتی جدی، شفاف و مسئولانه انجام شود. 

«گنگ شیائوشنگ» روز گذشته در محل سفارت چین در قاهره، پایتخت مصر، خطاب به خبرنگاران گفت: «در خصوص موضوعات خاورمیانه، هیچ راه دیگری جز راه حل سیاسی وجود ندارد و این، تنها گزینه است. عملیات نظامی هیچ مسئله‌ای را حل نمی کند. از این‌رو، جامعه بین المللی باید به مسیر صحیح بازگردد و از دیپلماسی برای حل و فصل مشکلات استفاده کند و مروج صلح میان طرف های درگیر باشد و بر مذاکرات سیاسی و روند صلح نیز تأکید داشته باشد.» 

وی افزود: «در رابطه با اتهام به دولت سوریه در رابطه با استفاده از سلاح‌های شیمیایی (در خان شیخون)، ما باید تحقیقاتی جدی، شفاف و مسئولانه انجام دهیم که بتواند از بوته امتحانات تاریخی سربلند بیرون آید.» 

نماینده ویژه چین در امور غرب آسیا اضافه کرد: «وقتی ما به راه حل های سیاسی فکر می کنیم، باید موضوعات دیگری را نیز - از جمله، بازسازی پس از جنگ، کمک‌های انسان‌دوستانه فوری و توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم- مد نظر قرار دهیم. بدون یافتن راه حل برای رفع این مشکلات، صلح منطقه‌ای قابل دستیابی نخواهد بود و مردم نیز از مذاکرات و راه حل‌های سیاسی حمایت جدی و پایدار نخواهند کرد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار