سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از نشست خبری جشنواره جهانی فجر تا فیلمی با بازی هدیه تهرانی

در این گزارش خلاصه‌ای از اتفاقاتی را که سینما در هفته گذشته گذراند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این گزارش به مرور رویداد های سینمایی در هفته ای که گذشت می پردازید.

دو جایزه از جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» ایتالیا به «A157» رسید

فیلم مستند «A157» به كارگردانی بهروز نورانی پور و از تولیدات «مركز مستند سوره» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری جایزه «ساینز اوارد» و جایزه اصلی بخش مستند جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» ایتالیا را دریافت كرد.
 
فیلم مستند «A157» در سلسله‌ جشنواره‌های بین المللی «سینیه دو نویی» كه پیشتر در آلمان و فرانسه جوایزی را به‌ خود اختصاص داده بود، این‌ بار در ایتالیا نیز توانست دو جایزه را از آن خود كند. هیئت داوران دانشجویی جایزه «ساینز اوارد» بخش مستند را به ‌خاطر بیان شگفت‌انگیز یك واقعیت دردناك به این فیلم اختصاص داد.  
 
نشست خبری سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما برگزارشد

شست خبری دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما در موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد.

سومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما از شنبه 26 الی پنجشنبه 31 فروردین ماه از ساعت 14 الی 22 در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.
 
فیلمی با بازی هدیه تهرانی در جشنواره بین‌المللی سانفرانسیسکو

فیلم دوئت به جشنواره سانفرانسیسکو رفت.

دوئت اولین تجربه‌ی سینمایی نوید دانش است که از حضور در سی و چهارمین جشنواره فجر باز ماند. نوید دانش پیش‌تر فیلم کوتاهی با همین عنوان کارگردانی کرده که در فستیوال‌های بین‌المللی از جمله کن حضور داشته و موفق به دریافت جوایز مختلفی شده است.
 
هدیه تهرانی، علی مصفا، نگار جواهریان، مرتضی فرشباف، کاوه کاتب، پانته آ پناهی‌ها و علیرضا آقاخانی از جمله بازیگران این فیلم هستند. مهسا طهماسبی و مهدخت  مولایی نیز در کنار این گروه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 نشست هیات مدیره‌ خانه سینما با دو تشکل صنفی

دعوت هیات مدیره خانه سینما در تاریخ 21 فرودین ماه، نشستی با اعضای شورای عالی تهیه کنندگان و شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در محل خانه سینما تشکیل شد.
 
در ادامه روابط عمومی خانه سینما اعلام کرده است: «در این جلسه مسائل روز سینمای ایران، معضلات و مشکلات سر راه خانه سینما و نوع تعامل هیات مدیره با صنوف به بحث و تبادل نظر گذاشته شد، کلیه اعضای حاضر در این جلسه بر همراهی صنوف و هیات‌مدیره برای رونق سینما و ایجاد همدلی هرچه بیشتر اهالی سینما اتفاق نظر داشتند.»
 

نشست خبری جشنواره فیلم فجر برگزار شد

دبیر جشنواره جهانی فجر در نشست خبری روز دوشنبه گفت: ما امسال مشکلات فرامتنی زیادی داشتیم که علاوه‌بر دشمنان خارجی، برخی کوته‌فکران داخلی هم به آن دامن زدند. رضا میرکریمی، دبیر سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فجر صبح روز دوشنبه (۲۱ فروردین) در پردیس سینمایی چارسو در نشستی خبری حاضر شد تا درباره جزییات این رویداد صحبت کند.

او تاکید کرد: قیافه جشنواره ما باید با جشنواره‌های جنوبی ما تفاوت داشته باشد. ضمن اینکه قرار نیست کپی جشنواره‌های کن و برلین و لوکارنو باشیم. ما ادعا می‌کنیم ذائقه و سلیقه داریم و دنبال یک تعامل هستیم که در فرهنگ به آن "روابط متقابل" می‌گویند. امسال از نظر خودمان فیلم‌های خوبی را انتخاب کرده‌ایم و آثاری برگزیده شده‌اند که برای اولین‌بار نمایش داده می‌شوند.

5 کارگردان پروانه ساخت گرفتند

فیلم نامه های «نبات» به تهیه کنندگی هوشنگ نوراللهی ،کارگردانی و نویسندگی پگاه ارضی در ژانر اجتماعی ، «دعای مادر» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی رحیم رحیمی پور در ژانر اجتماعی، «یلدا» به تهیه کنندگی ایرج تقی پور، کارگردانی  و نویسندگی مسعود بخشی در ژانر اجتماعی، «برخورد کوتاه» به تهیه کنندگی ساسان سالور،کارگردانی و نویسندگی اصغر نعیمی در ژانر اجتماعی و «جنس سوم» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حسن یکتا پناه در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار