اردبیل؛

استخراج طلا از معادن خلخال

فرماندار خلخال گفت: با پایان فاز اول عملیات مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی قزل اوزن بزودی کار استخراج فلزاتی همچون طلا ، روی ، مس و سرب از این معادن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی در جلسه سرمایه گذاری در بخش معادن خلخال افزود: مطالعات و اکتشاف پهنه معدنی قزل اوزن این شهرستان توسط شرکت امید رو از شرکت های زیرمجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت به پایان رسیده و نتایج آزمایشگاهی حاصله از آن حاکی از وجود معادن فلزات مختلف از جمله طلا ، روی ، مس و سرب در بخش های مختلف این پهنه معدنی است.

وی با بیان اینکه برای اجرای فاز اول مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی قزل اوزن در بخش خورش رستم خلخال بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده گفت: فاز دوم مطالعه و اکتشاف معادن موجود در این منطقه از سوی شرکت امید رو به زودی آغاز می شود.

فرماندار خلخال تصریح کرد: با پایان کار فاز اول اکتشاف معادن منطقه قزل اوزن هم اکنون زمینه برای واگذاری بخشی از معادن موجود در پهنه معدنی قزل اوزن به سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شده و با سرمایه گذاری شرکت های مختلف در این پهنه زمینه برای اشتغال تعدادی از بیکاران شهرستان و نیز توسعه و رونق اقتصادی فراهم خواهد شد.

بابایی با تاکید بر لزوم رعایت موازین قانونی از سوی پیمانکاران متقاضی استخراج معادن شن و ماسه افزود: در صورت رعایت مسائل زیست محیطی از سوی پیمانکاران مجری کارگاه های تولید شن و ماسه فعالیت این گروه از واحدهای صنعتی در سطح معادن شن و ماسه شهرستان ایرادی ندارد.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.