کرمان؛

نزاع های سیاسی تهدیدی برای سرمایه گذاری

استاندار کرمان گفت :نزاع های سیاسی برای سرمایه گذاران به عنوان یک تهدید تلقی می شود که بدین منظور با همکاری گروه های سیاسی در تدوین منشور همدلی، در استان یک وحدت و عقلانیت سیاسی ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علیرضا رزم حسینی شامگاه چهارشنبه با حضور در گفتگوی ویژه خبری شبکه پنج مرکز کرمان، موضوع اقتصاد را یکی از چالش های جدی مقام معظم رهبری و دولت ها از دهه هشتاد تاکنون دانست و افزود: علارغم اقدامات صورت گرفته اما توفیقاتی در این زمینه حاصل نشده است در این راستا مقام معظم رهبری چندین سال متمادی را با عناوین اقتصادی نامگذاری کرده اند.

وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی پس از ابلاغ سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت، یادآورشد: سیاست هایی که طی سه سال گذشته دولت تدبیر و امید در استان کرمان اجرا و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، نشان از راهبردهای درست استان در این حوزه است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان از آرامش سیاسی به عنوان پیش نیاز اقتصاد مقاومتی و اشتغال نام برد و تصریح کرد: نزاع های سیاسی برای سرمایه گذاران به عنوان یک تهدید تلقی می شود که بدین منظور با همکاری گروه های سیاسی در تدوین منشور همدلی، در استان یک وحدت و عقلانیت سیاسی ایجاد شد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: امر سرمایه گذاری در کشور مستلزم ایجاد وحدت و عقلانیت سیاسی است و این راهبرد نیازمند سیاست های خردگرایانه است که در استان کرمان در حوزه اقتصاد به منظور تکریم سرمایه گذاران و ثبات اقتصادی دنبال شد.

وی با اشاره به تمرکز استان کرمان بر توسعه اقتصادی در راستای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی، گفت: این امر با کمک طرح مثلث توسعه اقتصادی و متعهد شدن ارکان حکومت در توسعه اقتصادی موثر واقع شد علارغم اینکه در عمل با مشکلاتی مواجه بودیم اما مسیر درستی را طی کردیم.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم برون سپاری توسعه به بخش غیردولتی، افزود: بعد از جنگ جهانی دوم در برخی از کشورها، دولت بحث کنترل، نظارت و پشتیبانی را انجام داد و واگذاری توسعه را به بخش غیردولتی داد که تجربه موفقی پدید آمد در این راستا برای گشایش اساسی در اقتصاد استان کرمان نیز امر توسعه به بخش غیردولتی واگذار شد.

رزم حسینی با اشاره به آغاز طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج از سال 93، یادآورشد: این طرح در ابتدا در نقطه ای اجرایی شد که محرومترین نقطه کشور به شمار می رفت و شرایط توسعه فراهم نبود و در این منطقه شهرک صنعتی نیز وجود نداشت.

وی ادامه داد: معتقدیم که گنج هایی در مناطق مختلف وجود دارد اما با وجود مشکلات مدیریتی نمی توانی از این گنج ها به درستی استفاده کرد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه دولت کشش اجرای سیاست های توسعه گرایانه را ندارد، خاطرنشان کرد: با اجرای موفق طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، سبک جدید مدیریت توسعه در استان کرمان محقق شده است.

رزم حسینی از مردم قلعه گنج به عنوان مردمی سخت کوش، قانع و باهوش یاد کرد و بیان داشت: واگذاری توسعه به بخش غیر دولتی سبک جدیدی است که در استان کرمان اجرایی شد زیرا معتقد هستیم با اعتبارات دولتی نمی توان توسعه را محقق کرد.

وی با اشاره به اینکه در قلعه گنج مردم و بخش خصوصی اعتماد کرده و با ورود به صحنه نسبت به راه اندازی واحدهای تولیدی و اقتصادی اقدام نموده اند، یادآورشد: امروز حدود شش کارخانه در قلعه گنج در حال بهره برداری است و مابقی واحدها نیز در دست راه اندازی هستند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان تاکید کرد: به عنوان یک کرمانی افتخار می کنم که رهبر معظم انقلاب اسلامی دو مرتبه از الگوی قلعه گنج یاد کرده و به مسئولین کشوری توصیه کرده اند تا از این شهرستان بازدید میدانی به عمل آورند.

رزم حسینی به ایجاد هتل کپری برای نخستین بار در کشور و دنیا در شهرستان نمونه اتصاد مقاومتی قلعه گنج اشاره و بیان کرد: شهرستان قلعه گنج امروز به کانون گردشگری و توریستی تبدیل شده است.

وی با اشاره به این مطلب که شاخص های امنیتی در شهرستان قلعه گنج 70 درصد افزایش یافته است، گفت: تاکنون 300 گردشگر خارجی در این شهرستان حضور یافته و شب را در این شهرستان گذرانده اند که نشانگر ارتقای امنیتی در این منطقه است.

استاندار کرمان با اشاره به ایجاد صندوق های خرد روستایی، اقدامات انجام شده در شهرستان قلعه گنج را موجب مهاجرت معکوس در این شهرستان دانست و افزود: هم اکنون یارانه ای را به مردم پرداخت می کنیم که در زندگی آنها و ایجاد شغل تاثیری ندارد لذا با هدفمند کردن آن می توان گام های اساسی در مسیر توسعه و اشتغال برداشت.

رزم حسینی با تاکید براینکه استان کرمان در امر واگذاری مدیریت توسعه به بخش غیر دولتی موفق شده است، یادآورشد: باید به صورت واقع بینانه خدمات دولت که در حقیقت خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است را مطرح کنیم.

وی از توسعه به عنوان امری فرابخشی یاد کرد و گفت: دولت بخشی از توسعه را در قالب سیاست های کلان اقتصادی محقق کرده است و باید مبتنی به ظرفیت های بخش های غیر دولتی و خصوصی و نیز مردم توسعه همه جانبه را محقق نماید.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی،76 هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در استان کرمان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: نظام بروکراسی اداری مانع توسعه کشور است بنابراین باید برای ایجاد اشتغال نگاه به توسعه را تغییر داده و در راستای کوچک کردن دولت نیز اقدام کرد.

رزم حسینی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام(سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال، گفت: برای ایجاد شغل باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در دولت تدبیر و امید اجازه نداشته ایم که افرادی را به صورت استخدام دولتی به کار گیری کنیم و تنها افرادی که در دولت قبل امتحان داده و مراحل آزمون را گذرانده بودند، جذب شدند.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان افزود: استخدام دولتی سمی برای توسعه است و جوانان برای رسیدن به موفقیت باید نگاه خود به اشتغال را تغییر دهند.

رزم حسینی یادآورشد: قبل از سال جدید، سازمان های شهری و روستایی مامور شده اند که با همکاری دهیاران افراد بیکار را شناسایی کنند که این کار انجام شده است و با استفاده از آمار به دست آمده، و استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی و معین های اقتصادی برای این کار اقدام می شود.

وی تصریح کرد: استان کرمان در حوزه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نیز بسیار موفق بوده است و باید دستگاه های رسانه ای، گفتمان اقتصاد مقاومتی را به عنوان فرهنگ رایج همه مردمان استان تبدیل کنند تا به صورت سینه به سینه به نسل بعد نیز منتقل شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه ایجاد شغل یکی از اولویت های استان کرمان است، گفت: متوسط ایجاد شغل در استان کرمان از 84 تا 90 حدود 12 هزار و 802 شغل بوده است و این در حالیست که در سال گذشته بیش از 32 هزار و 242 شغل پایدار در استان کرمان راه اندازی شده است که این آمارها راستی آزمایی نیز شده است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه دوران طلایی ایجاد شغل در سال گذشته در استان کرمان محقق شده است، افزود: نگاه پرهیز از حاشیه های سیاسی و همدلی و همزبانی به خوبی در طرح های توسعه ای استان کرمان قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: مسئولان اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و سران گروه های سیاسی همه با هم در مسیر توسعه همراهی داشته اند که بسیار اثر گذار بوده است.

استاندار کرمان در ادامه به ایجاد هشت منطقه اقتصادی در استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون 21 موسسه اقتصاد مسئولیت اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان بر عهده گرفته اند و به عنوان مثال برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، دانشگاهی برای توسعه یک منطقه وارد شده است و در این راستا مسئولیت توسعه در شهرستان کوهبنان به دانشگاه آزاد واگذار شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار