درخواست پکن از آمریکا مبنی بر اتخاذ رویکردی صلح‌آمیز در قبال کره شمالی

رئیس‌جمهور چین در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود درخواست کرد رویکردی صلح‌طلبانه درباره مسئله کره شمالی اتخاذ شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، شی جین پینگ – رئیس جمهور چین – در یک تماس تلفنی با دونالد ترامپ – همتای آمریکایی خود – درخواست کرد رویکردی صلح‌آمیز برای کاهش تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره اتخاذ شود. این درخواست وی در حالی مطرح گردیده که یک ناو هواپیمابر آمریکایی به سمت کره شمالی فرستاده شده است.

همچنین تماس تلفنی دو رئیس جمهور چند روز پس از دیدار آن‌ها در فلوریدای آمریکا در حالی انجام شده است که رسانه‌های دولتی چین هشدار داده اند شبه جزیره کره برای نخستین بار پس از آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ در سال 2006، در معرض خطر جنگ قرار گرفته است.

تماس تلفنی ترامپ و شی جین پینگ نشان دهنده اضطراری بودن شرایط نیز هست. نگرانی‌ها از انجام آزمایش هسته‌ای ششم و یا آزمایش‌های موشکی بیشتر از جانب کره شمالی و همچنین تهدید ترامپ از اتخاذ سیاست‌های یک‌جانبه برای حل و فصل این مشکل، تنش‌ها را افزایش داده است.

ترامپ در دیدار با رئیس جمهور چین از وی درخواست کرد اقدامات بیشتری را برای محدود کردن برنامه اتمی کره شمالی به کار بگیرد.

ترامپ روز سه‌شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت کره شمالی "به دنبال دردسر است" و آمریکا با کمک چین و یا بدون آن، "این مشکل را حل خواهد کرد."

تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد رئیس جمهور چین در این مکالمه تلفنی تاکید کرده است چین به خلع سلاح هسته‌ای از شبه جزیره کره، حفاظت از صلح و ثبات در این منطقه متعهد است و از رویکرد صلح‌آمیز برای حل مشکلات حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار