سخنگوی کاخ‌سفید: تلاش رئیس‌جمهور آمریکا در جهت "بی‌ثبات کردن" خاورمیانه است

شان اسپایسر اعلام کرد ترامپ مجبور به بی‌ثبات کردن خاورمیانه است تا به این شکل با ریشه کن کردن داعش آن را از سوریه اخراج کند.

سخنگوی کاخ سفید: تلاش رئیس جمهور آمریکا برای
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای "بی ثبات کردن" خاورمیانه است.

این اظهارات اسپایسر در حالی مطرح شد که او قصد داشت به خاطر گفته‌هایش درباره اینکه "ادولف هیتلر" در جنگ جهانی دوم از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده، عذرخواهی کند.

اسپایسر در مصاحبه با شبکه سی ان ان اعلام کرد اظهاراتش درباره هیتلر به معنای منحرف کردن اذهان عمومی از تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا برای بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه نیست.

او گفت: اطمینان می‌دهم کاملا بر اقدامات قاطع رئیس جمهور تمرکز داریم. رئیس جمهور مجبور به بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه است تا به این صورت با ریشه کن کردن داعش آن را از سوریه اخراج کند.

اسپایسر سپس اظهارات خود درباره برقراری ثبات در خاورمیانه را به این شکل تغییر داد و گفت: اولویت شماره یک ما ریشه کن کردن داعش و برگرداندن ثبات به خاورمیانه است.

سخنگوی کاخ سفید، به دلیل اظهار نظر درباره "آدولف هیتلر"، دیکتاتور آلمان نازی، که در آن گفته بود "حتی شخصی به منفوری هیتلر هم به استفاده از سلاح شیمیایی فکر نکرده بود" مجبور به عذرخواهی شد. اسپایسر به این دلیل چنین جمله‌ای را ادا کرد تا به ظن خود بگوید "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه، حتی از آدولف هیتلر هم بدتر است.

آمریکا بدون انجام تحقیقات کافی، عامل حمله شیمیایی هفته گذشته در خان شیخون سوریه را به دولت این کشور نسبت داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار