معاون توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایدرو:

فاز ۱۴ پارس جنوبی ۶۰ درصد پیشرفت داشته است

دلیری گفت: این پروژه از اولویت ویژه‌ای برای وزارت نفت برخوردار است و اگر منابع مالی آن از طرف این وزارتخانه در موقعیت زمانی مناسب تامین شود، بنابر تعهدات ما طی ۲۱ تا ۲۴ ماه به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

فوری///فاز ۱۴ پارس جنوبی ۶۰ درصد پیشرفت داشته استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،فرداد دلیری معاون توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایدرو گفت:سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران علاوه بر فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی متولی فاز ۱۴ آن نیز هست که راهبر کنسرسیومی است که انجام این پروژه را مدنظر قرار داده و تفاوتی که با فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی دارد این است که عملیات حفاری چاه‌ها برعهده این کنسرسیوم گذاشته شده است تا ۴۴ حلقه چاه برای تولید گاز برعهده تیم مشارکتی باشد.

وی در ادامه افزود:این پروژه از اولویت ویژه‌ای برای وزارت نفت برخوردار است و اگر منابع مالی آن از طرف این وزارتخانه در موقعیت زمانی مناسب تامین شود، بنابر تعهدات ما طی ۲۱ تا ۲۴ ماه به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

دلیری تصریح کرد:در حال حاضر نزدیک به ۶۰ درصد پروژه فاز ۱۴ با پیشرفت همراه بوده و برخی سکوها ساخته و در حال نصب است و علاوه بر این حفاری نیمی از چاه‌ها به مرحله پایانی رسیده است.

معاون توسعه سرمایه گذغاری ایدرو اذعان داشت:پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی دو میلیارد فوت مکعب در روز به ظرفیت کشور اضافه می‌کند و یک میلیون تن اتان برای پتروشیمی، یک میلیون تن گاز مایع برای صادرات و ۸۰ هزار بشکه در روز نفت سبک یا میعانات به ظرفیت کشور اضافه خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد:هزینه‌های انجام شده برای پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی ظرف دو سال پس از بهره‌برداری آن بازگشت داده خواهد شد و میزان قابل توجهی به درآمد ناخالص ملی کشور اضافه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار