با حضور وزیرجهاد کشاورزی

آغاز نشاء مکانیزه برنج در مازندران

همزمان با سفر رئیس جمهوری به مازندران ، نخستین نشاء مکانیزه برنج سال جاری امروز در مازندران انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در آئین نشاء برنج در محمودآباد گفت : 30 درصد نشاکاری و 80 درصد برداشت برنج در کشور به صورت مکانیزه انجام می شود.

وی افزود: همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم طرح خود اتکایی برنج با حمایت جدی از شالیکاران استان های مازندران و گیلان برنامه ریزی و عملیاتی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنج به عنوان محصول استراتژیک و برنجکاری به عنوان یک محصولی که بیشترین مصرف آب را دارد، فقط در 2 استان شمالی گیلان و مازندران مورد تاکید حمایتی قرار دارد.

محمود حجتی افزود: با ایجاد ردیف اعتبار مکانیزاسیون و طرح تسطیح و تجهیز زمین های کشاورزی، آبیاری نوین و توجه به رقم های کیفی پر محصول ، طرح خوداتکایی برنج را عملیاتی شده است.

نخستین بوته برنج از رقم طارم محلی در حدود 2 هکتار از زمین های شالیزاری در روستای بولیده شهرستان محمودآباد با حضور وزیر جهاد کشاورزی به صورت مکانیزه نشاء کاری شده است.

مازندران با داشتن حدود 210 هزار هکتار زمین های شالیزاری و تولید بیش از یک میلیون تن برنج سفید 40 درصد نیاز برنج کشور را تامین می کند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
ریس کشاورزی استان قیمت برنج خیلی منصفانه نیست همه اجناس ۱۰۰درصد گران شود کشاورز با بد بختی و زحمت تا پاییز منتظر بماند قیمت رشد نداشته باشد من یک کشاورز و واقعا با وضعیت آب و خرج بالا و اجاره سنگین زمین یک خانه کوچک دارم باید بفروشم وبدهی پرداخت کنم خسته برایم مانده و کلی چک و قیمت کم و گرانی ۱۰۰درصدی همه اجناس ما خرج سال خود را چگونه تامین کنیم درد دل مارا به گوش مسولیت بی درد برسانید
آخرین اخبار