ساری؛

خودکفایی در تولید کاغذ با حمایت از تولید داخلی

رییس‌ جمهور در حاشیه افتتاح مجتمع کاغذ امیرآباد گفت: با حمایت از تولید داخلی، باید در عرصه تولید کاغذ به خودکفایی برسیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن روحانی رییس‌ جمهور در حاشیه افتتاح مجتمع کاغذ امیرآباد با اشاره به اینکه مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در اواخر سال 95، فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: بخشی از نیازهای کاغذ کشور توسط این بنگاه و مؤسسه اقتصادی تأمین می‌شود.

وی افزود: بخش بزرگی از نیازمندی کاغذ کشور از خارج تأمین می‌شود و باید به سمت خودکفایی کاغذ حرکت کرده و در عین حالی که مسیر رقابتی ادامه می‌یابد از تولید داخلی، حمایت کنیم.

حسن روحانی گفت: ما باید از طریق تعرفه و حمایت از تولید داخلی در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم؛ چرا که در کشور، این توان و ظرفیت وجود دارد.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم توان تولید کاغذ و تأمین نیاز در داخل کشور وجود دارد افزود: این مجتمع دارای تجهیزات بسیار خوب است.

وی افزود: تصفیه‌خانه عظیمی در کنار این کارخانه ایجاد شده است و کاملا با استانداردها همخوانی دارد و کاغذ بسیار مطلوبی را تولید می کند.

وی گفت: بسیار خرسندیم که در سالروز میلاد امیرمؤمنان واحدهای تولیدی که به دلایل مختلف نمی‌توانستند فعال شوند با حل مشکلاتشان در یکی دو سال اخیر توانسته‌اند فعال شوند و فعالیت خود را توسعه دهند.

رییس جمهور در بازدید از بخش های مختلف کارخانه تولید کاغذ امیرآباد با توضیح مسئولان در جریان اقدامات و فعالیت های این ‏مجموعه صنعتی که توسط بخش خصوصی احداث شده قرار گرفت.

کارخانه تولید کاغذ امیرآباد وابسته به شرکت کاغذ تبریز با ظرفیت تولید سالانه ٥٥ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در شهرستان ‏بهشهر با اعتباری بالغ بر ٢٢٠٠ میلیارد ریال احداث شد و برای ١٧٥ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار