کرمان

۲ هزار نیروی کار ایرانی در کرمان جایگزین اتباع خارجی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۲ هزار و ۲۷۵ نیروی کار ایرانی پارسال در این استان جایگزین اتباع خارجی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رضا اسماعیلی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تعداد قابل توجهی از جوانان ایرانی از محل ساماندهی نیروهای کار بیگانه صاحب شغل مناسب می شوند؛ افزود: تعداد اتباع شناسایی شده شاغل به صورت غیرمجاز در کارگاه های سطح استان کرمان طی پارسال 2 هزار و 920 نفر و تعداد صدور برگ جریمه هزار و 54 مورد بوده و در این راستا 804 کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی تعداد بازرسی های صورت گرفته طی پارسال را حدود سه هزار و 393 مورد و بازرسی در قالب گشت مشترک با همکاری اماکن و اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری 262 مورد دانست و تصریح کرد:براساس قانون هر گونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع بوده و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: میزان جریمه سال 95 کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار کرده اند به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یک کارگر بوده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ برای کارفرمایان متخلف اعمال و در صورت تکرار تخلف، میزان جریمه 2 برابر خواهد شد یادآورشد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 309 هزار و 977 ریال در سال جاری است و مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی یک میلیون و 549 هزار و 885 ریال است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار