کرمان؛

ورود بیست و یکمین معین اقتصادی به عرصه توسعه کرمان

استاندار کرمان گفت :شرکت صنایع جنبی مس باهنر به عنوان بیست و یکمین معین اقتصادی، مسئولیت توسعه بخش راین را پذیرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علیرضا رزم حسینی در نخستین شورای اداری سال جدید در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان، با اشاره به اینکه به دور از کارهای سیاسی و سیاسی کاری باید خدمات دولت را به جامعه مطرح کرد، ادامه داد: شرکت صنایع جنبی مس باهنر به عنوان بیست و یکمین معین اقتصادی، مسئولیت توسعه بخش راین را پذیرفت.

وی افزود: با تقسیم استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی، از شرکت های توانمند اقتصادی بر مبنای مسئولیت های اجتماعی آنها برای قبول مسئولیت توسعه دعوت شده است که تاکنون قرارداد لازم با 21 موسسه منعقد شده است.

استاندار کرمان اظهار داشت: طرح ایجاد نهاد دائمی در استان کرمان برای تداوم طرح های اقتصاد مقاومتی نیز تدوین و به مراجع مربوطه ارسال شده است و منتظر تائید مقامات کشوری است تا این طرح ها با تغییر مدیران نیز به خوبی دنبال شوند.

رزم حسینی از طرح همیاران آب نیز به عنوان یکی از طرح های ماندگار استان کرمان یاد کرد و گفت: طرح احداث بزرگترین تونل انتقال آب به سرعت در حال اجرا است و تونل آب تاکنون 11 کیلومتر پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: با احداث این تونل، استان کرمان رکورددار احداث تونل در کشور خواهد بود و امیدواریم تا پایان سال 97این پروژه به طور کامل اجرایی شود.

استاندار کرمان با تاکید براینکه قرارداد انتقال آب از عمان در کنار انتقال آب از خلیج فارس نیز منعقد شده است، اظهار داشت: طرح انتقال آب از دریای عمان، عامل انتقال آب به فلات مرکزی کشور خواهد بود و از اقدامات بسیار خوب دولت به شمار می رود.

رزم حسینی بر تمرکز بر تولید و اشتغال در سال جاری نیز تاکید و بیان کرد: از سال 75 تا 85 در بازه 10 ساله تعداد متوسط شغل ایجاد شده در استان کرمان 23 هزار و 802 شغل بوده است و از سال 85 تا 90 نیز متوسط شغل ایجاد شده دراستان 12 هزار و 701 شغل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 32 هزار و 242 شغل ایجاد شده است که در قالب مثلث توسعه اقتصادی و شرکت های غیردولتی و توانمند ایجاد شده اند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه امسال تمرکز جدید در حوزه اشتغال با تکیه بر شرکت های غیر دولتی و موسسات معین اقتصادی است، یادآور شد: از سه ماه قبل کار شناسایی افراد بیکار در روستاها نیز با مسئولیت معاون عمرانی استانداری آغاز شده است و با ساماندهی این طرح، پیوست ایجاد اشتغال برای معین های اقتصادی تدوین می شود.

رزم حسینی گفت: امید می رود بتوانیم جهش خوبی در ایجاد اشتغال در استان رقم بزنیم.

وی به موضوع انتخابات نیز اشاره و بیان کرد: موضوع شوراها بسیار بسیار برای پیشرفت شهرها و روستاها حائز اهمیت است و انتخاب افراد نخبه، متخصص و پاک دست به میزان قابل توجهی می تواند در روند توسعه مناطق مختلف تاثیرگذار باشد.

استاندار کرمان یاداور شد: یک هزار و 300 میلیارد تومان به شهرداری ها برای اجرای طرح های عمرانی پرداخت می شود و این در حالی است که مجموع بودجه عمرانی استانداری 250 میلیارد تومان است و با توجه به این موضوع می توان به نقش شهرداری ها و شوراها در توسعه پی برد.

رزم حسینی بیان کرد: شوراهای اسلامی و شهرداری ها بخشی از اختیارات دولت را گرفته اندو باهمکاری آنها باید توسعه را برای این مناطق ایجاد کنیم .

وی یادآور شد: در سال جاری پیمانکارانی نیز برای تکمیل طرح مالچ پاشی در فهرج و ریگان انتخاب شده اند و در هفته آینده بعد از 13 سال، بخشی از کار مالچ پاشی در این مناطق انجام خواهد شد .

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان به اهمیت موضوع مقابله با ریزگردها تاکید کرد و گفت: براثر بارندگی های اخیر اکثر سدهای استان پر و سرریز شده اند و جازموریان نیز پرآب شد که تا دو سه سال آینده خیسی ناشی از این بارندگی ها را با خود به همراه خواهد داشت.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: طرح اساسی مهار ریزگردها نیز در دستور کار دولت قرار دارد و به صورت ویژه دنبال می شود.

وی با اشاره به اشاراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بر لزوم حضور مدیران در مساجد نیز گفت: تاکید ایشان برای حضور مسئولان در مساجد بسیار به جا بود که باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: به عنوان مثال شامگاه گذشته بعد از ملاقات با خانواده یک جانباز، در یکی از مساجد شهر حضور یافتم که مردم در این دیدار خواسته هایی داشتند که 50 درصد این خواسته ها طی امروز حل شد.

وی گفت: حضور مدیران در مساجد در توسعه اعتمادسازی نقش موثری دارد.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به شیرینی ها و تلخی های سال 95 اشاره و بیان کرد: یکی از تلخی های این سال از دست دادن یار دیرین امام و رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود زیرا ایشان از افتخارات نظام و استان کرمان و امین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند

وی گفت: موفقیت های استان کرمان نیز از شیرینی های سال گذشته بوده است که با همت همه مدیران، بخش های خصوصی و غیر دولتی و مردم محقق شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.