مشهد؛

حقوق‌های نجومی، بدعت بزرگ در انقلاب

عده‌ای از بیت المال مبالغ زیادی را برداشت کرده اند که این انحراف و دور شدن از هدف اصلی و بدعتیست بر خلاف آن چیزی که هدف انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور فرماندهی کل سپاه دیشب در جلسه‌ای که به منظور گرامیداشت روز فناوری هسته‌ای در مسجد قبا مشهد برگزار شد با اشاره به سیره اهل بیت برای تغییر و هدایت جامعه به سمت اهداف الهی گفت: در زمان ظهور امام زمان (عج) شرایط حاکم به طوریست که مسیر هدایت مبتنی بر هواهای نفسانیست، به همین علت آن حضرت دست به تغییر بزرگی می‌زنند و تمام خواسته‌ها را در مسیر هدایت قرار می‌دهند.
وی افزود: تمام فعالیت‌های جبهه‌های حق و باطل حول محور تغییر است، اولیاءالله همه برای تغییر می‌آیند چراکه قبل از آن‌ها افرادی مسیر جامعه را به اشتباه تغییر داده اند، اکنون نیز باید ادامه دهنده راه اولیاء الله بود و سعی بر تغییر به سوی خداوند را داشته باشیم تا زمینه سازی برای ظهور حضرت صورت گیرد.
این عضو مجمع تشخص مصلحت نظام گفت: فرصتی که هرچند سال یکبار به صورت انتخابات در کشور ایجاد می‌شود حرکتیست که هم می‌تواند باعث تغییرات مثبت باشد و هم منفی، به همین دلیل برای آن که بتوان تشخیصی درست داشت باید مبنایی قرار داد و این مبنا همان اولیاء الله هستند.
صفارهرندی افزود: انقلاب اسلامی با ریشه علوی و حسینی صورت گرفت تا در مقابل استکبار و طاغوت سرفرو نیاوریم و به جای آن در مقابل خداوند خضوع داشته باشیم پس اگر روزی قدرمتندان عالم را موثر‌تر از خدا دیدیم پس اشتباهی در نگاه ما وجود دارد و باید این نگاه را تغییر داد چراکه روح قیام حسینی ایستادگی در برابر ظلم و فساد است.
وی با اشاره به خبر‌های انتشار یافته در خصوص حقوق‌های نجومی افزود: عده‌ای از افراد رقم‌های نجومی را حق طبیعی خود فرض کرده و از بیت المال مبالغ زیادی را برداشت کرده اند که این انحراف و دور شدن از هدف اصلی و بدعتیست بر خلاف آن چیزی که هدف انقلاب اسلامی بوده است.
وی با اشاره با آیات قرآن گفت: هرجا ثروتی انباشته شده باشد حق محرومی ضایع شده است، اگر کسی از راه‌های اقتصادی به این ثروت رسیده باشد قابل تحمل‌تر است تا کسانی که به بیت المال دست دراز کرده اند، هنوز از انقلاب زمان زیادی نگذشته است که در آن این انحراف‌ها ایجاد شود و اگر کسانی ازین تفکرات دفاع می‌کنند باید در خود تغییراتی ایجاد کنند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مصداق ظلم همین استکبار جهانیست، ظالم کسی است که حقوق طبیعی ملت‌ها را نادیده می‌گیرد، ما می‌خواهیم کار علمی بکنیم و در دانش‌های مختلف با استفاده از جوان به پیشرفت ها‌ی خوبی رسیده ایم، ولی آن‌ها با گردن کلفتی می‌گویند شما حق پیشرفت ندارید.
وی گفت: حتی اگر قسمت هسته‌ای راکنار بگذاریم در زیست شناسی و فن آوری‌های مبتنی بر این دانش و نانو تکنولوژی هم باز بهانه تراشی می‌کنند و این در حالیست که به گفته خود آن‌ها با روند رو به رشد دانش در کشور، ایران در ده سال آینده جزء ده کشور برتر از نظر عملی در جهان قرار خواهد گرفت، حال اگر قلدری می‌خواهد جلو این پیشرفت‌ها را بگیرد باید در مقابل او ایستادگی کرد چراکه ایستادی در مقابل دشمن جهاد اکبر است.
وی یکی از تغییرات مثبت را اقتصاد مقاومتی به جای اقتصاد وابسته دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای کوتاه آمدن در مقابل دشمن نیست بلکه یعنی دستور العمل هایی که اگر خواستندند به ما سخت بگیرند ما در مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم.
صفار هرندی گفت: عده‌ای معتقدند اگر میخواهید سختی‌ها آسان شود باید در مقابل آن‌ها کوتاه آییم که البته در این مدت نتیجه‌ای از این کار نگرفته ایم.
وی افزود: گفته شد اگر تحریم‌ها برداشته شود مشکلات حل می‌شود، ولی دیدیم این اتفاق صورت نگرفت چرا که داستان چیز دیگریست، هدف دشمن تکنولوژی هسته‌ای و بمب اتم نبوده آن‌ها مخالف پیشرفت، نفوذ و الگو شدن ما در منطقه هستند، پس اگر ما کوتاه بیاییم آن‌ها کوتاه نمی‌آیند.
وی تصریح کرد: متاسفانه مدتیست اینگونه مطرح می‌شود که اگر می‌خواهید جنگ صورت نگیرد از گروهی حمایت کنید و از گروه دیگری دوری کنید، اما این سخنان دروغی بیش نیست.
وی گفت: آمریکا در هرجا که وارد جنگ شده از قبل به آن‌ها اعلام کرده که اگر می‌خواهید جنگ صورت نگیرد باید سلاح‌های خود را از بین ببرید و همه جنگ افزار‌های موثر را خط قرمز دانسته، آن کشور‌ها را مجبور کرده تا سلاح‌های خود را از بین ببرند و دقیقا همان زمانی که آن کشور‌ها خلع سلاح شده بودند به آن‌ها حمله شد.
وی افزود: این سخن که می‌گویند خودمان خودمان را خلع سلاح کنیم بدین معنیست که خود را برای شروع جنگ آماده کرده ایم و در مقابل دشمن بی دفاع خواهیم بود پس هرکس شعار خلع سلاح را داد یا احمق است یا خائن که البته خوشبختانه حرف اینگونه افراد در کشور اعتباری ندارد.
وی ادامه داد: از آن جایی که دشمنان به قدرت نظامی ایران اشراف دارند و، چون می‌دانند ایران توان رویارویی مستقیم با آن‌ها را دارد جرات جنگ و نبرد نظامی را با ما نخواهند داشت و این جنگ با محاسبات خود آمریکایی‌ها صورت نخواهد گرفت.
انتهای پیام//ح. م.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.