کرمانشاه؛

اجرای رایگان مرحله دوم طرح غربالگری مددجویان

طرح غربالگری سلامت برای مددجویان شهری از سن ۴۰ تا ۶۹سال تحت حمایت کمیته امداد طی دو مرحله به صورت رایگان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا رجبی، مدیر کمیته امداد شهرستان صحنه با بیان اینکه مرحله اول طرح غربالگری سلامت از ۲۵ لغایت ۳۰ اسفند ماه اجرا و هم اینک مرحله دوم آن آغاز شده است، گفت: اجرای مرحله دوم طرح سلامت مددجویان تا پایان فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

رجبی افزود: طرح غربالگری سلامت برای مددجویان شهری از سن ۴۰ تا ۶۹سال تحت حمایت کمیته امداد طی دو مرحله و به منظور درمان و حفظ سلامت جسمی مددجویان تحت حمایت به صورت رایگان اجرا می شود.

وی با یادآوری اینکه در طرح غربالگری سلامت مددجویان وضعیت عوامل خطر بیماری های غیر واگیر از جمله قندخون، وضعیت فشارخون، تست های کبدی و تیروئید و... ارزیابی می شود، اظهار کرد: پنج مرکز درمانی در شهرستان صحنه اعم از پزشک خانواده، مراکز پاراکلینکی، آزمایشگاه، سونوگرافی و... در حال انجام طرح سنجش و غربالگری سلامت مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان صحنه با اشاره به اینکه انجام غربالگری برای مددجویان صحنه ای یک صد میلیون ریال هزینه برای کمیته امداد در برداشته است، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ مددجو صحنه ای در طرح غربالگری سلامت شرکت می کنند که طی مرحله نخست این طرح حدود ۵۰ نفر مورد معاینات و آزمایشات لازم قرار گرفتند.

رجبی تاکید کرد: آن دسته از مددجویانی که بیماری آنان در طرح غربالگری سلامت محرز شود جهت ادامه درمان به مراکز درمانی طرف قرارداد معرفی و روند درمانی آنان از سوی پزشکان متبحر طرف قرارداد پیگیری خواهد شد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.