کرمانشاه؛

باید هر سال 14هزار شغل ایجاد شود تا یک درصد نرخ بیکاری کم شود

سال گذشته بیش از 23 هزار فرصت شغلی توسط دستگاه‌های مختلف در کرمانشاه ایجاد شده که در سامانه "رصد" به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیش از 23 هزار فرصت شغلی توسط دستگاه‌های مختلف در کرمانشاه ایجاد شده که در سامانه "رصد" به ثبت رسیده است.

داوود یاوری ، اظهار کرد: بر اساس آماری که در سامانه رصد به ثبت رسیده، سال گذشته 23 هزار و 503 فرصت شغلی توسط دستگاه‌های مختلف استان ایجاد شده است.

وی سازمان صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد کشاورزی را سه دستگاه پیشرو در ایجاد شغل در استان دانست که به ترتیب 12 هزار و 82 مورد، 4676 مورد و 2321 مورد فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: البته همه این مشاغل به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی منوط نیست، زیرا حدود هشت هزار شغل از این تعداد در حوزه قالیبافی است و یا تعدادی به صورت طرح‌های خوداشتغالی بوده است.

 محسن دارابی مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز با بیان اینکه هر سال حدود 7300 تا 7400 نفر به جمعیت فعال استان اضافه می‌شود، گفت: اگر بخواهیم نرخ بیکاری را ثابت نگه داریم باید هر سال این تعداد شغل ایجاد کنیم.

وی کاهش هر یک درصد نرخ بیکاری را نیز نیازمند ایجاد حدود 6500 فرصت شغلی خواند و یادآوری کرد: اگر بخواهیم هر سال یک درصد نرخ بیکاری را کم کنیم، لا لحاظ جمعیت ورودی باید هر سال حدود 14 هزار شغل جدید در استان ایجاد کنیم.

مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود:  در سال گذشته در بخش شاغلین کشاورزی مقداری کاهش داشتیم.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار